Gå til innhold

August: trenger vi brystpumpe?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Synes at "alle" har kjøpt sig brystpumpe, trenger man det? for alle bruk for det?

.........ja, jeg er førstegangs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke alle trenger det, men det er utrolig kjekt å ha. Noen ganger er det veldig kjekt å få pumpet seg, spesielt i begynnelsen før melkeproduksjonen har stabilisert seg. Da blir det ofte produsert mye mer melk enn det bebyen har behov for, og for å unngå ille brystspreng er det fint å kunne pumpe ut en del. Dessuten er det kjekt å pumpe seg slik at andre kan mate babyen, hvis du skal noe elller pappaen har lyst til å prøve eller lignende.

 

Jeg har fått god bruk for min pumpe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer i alle fall til å få bruk for det. Greit å ha hvis jeg ska ha meg en tur ut på byen å drikke. Å hvis jeg å samboer skal på kino/ut å spise. Det er jo bedre at babyen får brystmelk på flaske i steden for erstattning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er i bruk hver dag. Avent håndpumpe som jeg er god venn med ;-)

 

Første tiden pumpet jeg av og til om morgen for å spare opp til å feks gå til frisør eller på kino med venninne.

 

Etter kosetrollet bel 4 mnd og begynte å sove 11-12 timer om natten, har jeg pumpet meg hver kveld før jeg legger meg, for å opprettholde produksjonen. Kjekt å ha frysen full for å bruke i grøt.

 

NB: Hvis du ikke prøver å bruke flaske innimellom fra de er 1-2 mnd kan du risikere at babyen ikke vil ha flaske når h*n er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt tipset om at det er lurt å vente med å kjøpe pumpe til etter fødselen. Det er jo ikke alle som får til ammingen, og da er det lite vits å ha brukt masse penger på pumpe. Så selv om jeg har alle intensjoner om å amme og pumpe så venter jeg til jeg ser at jeg får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...