Gå til innhold

Er det mange som jobber 100%?

Anbefalte innlegg

jeg jobber vel mere enn 100%, er hvit dagmamma 7-1645. har to små her på dagen. har 5 store hunder, 3 katter og 1 kanin heime i tilleg til to barn 4 og 12 år..gubben jobber full til pluss fotballtrener i tilleg, dvs 4-5 kvelder borte per uke...

synes det er godt at det blir litt roligere dager utover sommeren, er veldig sliten om dagen. er i uke 20 nu.

Fortsetter under...

Jobbet 100 % turnus i første svangerskap, var i toppform, bortsett fra litt bekkenløsning, og jobbet helt til jeg gikk ut i permisjon. Ingen problemer.

2. gang jobbet jeg 60 % natt, + at jeg var dagmamma 36 timer pr uke, det ble også godt over 100% til sammen. Ble sykmeldt siste 3 uker før permisjon, men var i toppform forholdene tatt i betraktning..

Denne gangen jobber jeg 81,2 % natt. Har nå vært sykmeldt 1 mnd, pga kvalme, men har begynt å jobbe igjen. I sommer blir det vel ca. 100 % hvis jeg ønsker det, for det er stort behov for folk som kan jobbe ekstra, ser jeg i vaktboka. Ennå har ikke kvalmen helt sluppet taket, men av erfaring fra tidligere, forventer jeg et drømmesvangerskap i 2. og 3. trimester, så jeg kommer nok til å jobbe for fullt denne gangen også.

Er i uke 15 nå.

Jeg jobber over 100%! Jeg har full jobb som offiser i Forsvaret, jobber en del overtid, og har en ekstrajobb i tillegg. På fritiden pusser vi opp et gammelt hus. Er i uke 26 og føler meg egentlig som før jeg ble gravid. Det eneste er at jeg ikke har samme kondis...

Ja, jeg jobber 100 % og er inne i min 25. uke. Har bare vært borte seks dager i forbindelse med graviditeten så langt. Det var de første tre månedene da jeg var veldig kvalm…

Har heldigvis ikke så stressende jobb (for det meste kontorarbeid), så foreløpig går det bra. Plages litt med hovne bein og er generelt mer sliten enn før.

Så inspirerende lesning! For meg som skal ha 1.mann er det spesielt morsomt å lese om at det går an å ha barn fra før - og fremdeles balansere jobb og hjem når man er gravid! Jeg kan også underskrive på denne. Er halvveis til termin og jobber fullt - og akkurat i disse dager - mer enn det. Men som så mange andre nevner; jeg blir fortere sliten enn før og har behov for mer avslapping enn før. Men krysser fingrene for at det holder helt frem til permisjonen begynner - heller sikkert ikke dumt at det er ferie midt inni der...

Annonse

Jeg har jobbet 100% hele tiden, det samme gjorde jeg i mitt første svangerskap. Synes det er flott å holde seg i aktivitet så lenge man bare klarer! Selvsagt kan jeg bli ganske sliten ( har en liten på 8 mnd også), men tror det er sunt å fortsette som før! Tenk på damene i Afrika... Eller de i England, som bare har 6 uker permisjon etter fødsel.. Vi er litt bortskjemte her i Norge tror jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...