Gå til innhold

skole og gravid....penger..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei! noen som er i samme situasjon eller vet dette?jeg er 19 og skal ta siste år på videregående skole til høsten. jeg har fått termin i januar.. jeg er samboer med faren. det jeg lurer på er hvor mye penger får jeg? jeg har ingen fast jobb etter skoletid, faren tjener litt over 300 000 i året.. jeg er bare så redd dette blir så dyrt at vi ikke har råd til noen ting. leste at de som gikk på skole ikke fikk penger fra trygdekontoret, men fikk stipend? hvor mye er d da?...

 

tusen takk for at du leste dette...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Du får 33 000 i engangsstøtte fra trygdekontoret. Barnetrygd på 970 + støtte fra lånakassen. Er ikke sikker på hvor mye en får for vidergående, men tror et sted mellom 4 og 6 000 i mnd. Jeg går selv på høyskole og får noen tusen mer i mnd. I og med at samboeren din tjener såpass bra som han gjør, får du ikke noe forsørgerstipend i tillegg.

Sjekk ut på lanekassen.no, der får du sikkert nøyaktig beløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg tror nok faktisk at det kun er stipend som er alternativet ditt..... Det var det ihvertfall når jeg fikk dattera for 9 år siden (det er knapt med penger altså...)

Men det er helt sikkert noen som studerer nå som vet det sikkert;) Spør inne på 3 tri og skravlesiden også du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun får 1 gangsstøtten i tillegg:)

FødselStipendet tilsvarer det hun får i fullt lån og stipend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk:-)

 

ikke rart jeg blir surrete...hehe leser så mye forskjellig. hvor mange mnd får jeg stipendet etter at babyen blir født? ett år? men jeg får vel ringe lånekassen og høre med de. prøvde innpå sida deres, men fant ikke frem til det jeg ville vite:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv student og skal nå motta for 2 gang, så dette stemmer:)

Vet ikke om det er slik at du må ha motatt lån og stipend siste halvåret for å få fødselstipendt, men det kan du jo spørre lånekassen om. (visst du noen gang klarer å nå gjennom på tlf deres).

Du får fødselstipend i 10 mnd ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...