Gå til innhold

Gutt el Jente?

M_venter

Anbefalte innlegg

Står i Illustrert Vitenskap nr.2/2006:

Hvis ønsket er en Gutt:

¤ ha sex i tiden rundt eggløsning

¤ smør skjeden med natron før samleiet

¤ sørg for at mannen trenger dypt inn i kvinnen under utløsning.

¤ Velg stillinger der mannen tar kvinnen bakfra.

¤ Sørg for at kvinnen får orgasme.

¤ vær seksuelt avholdende til samleie, mannen bør unngå onani.

¤ Drikk en kopp varm kaffe før samleiet (mannen)

¤ spise salt mat (kvinnen)

Hvis ønsket er en Jente:

¤ Ha sex tre dager før eggløsning

¤ smør skjeden med eddik før samleiet

¤ Sørg for at mannen bare trenger litt inn i kvinnen under utløsning

¤ Velg misjonærstillingen, der kvinnen er underst.

¤ Unngå at kvinnen får orgasme.

¤ sørg for at mannen får så mange utløsninger som mulig før den planlagte befruktningen.

¤ Ta et varmt bad før samleiet (mannen)

¤ Drikke rikelig med melk (kvinnen)

Og til alle sammen, Lykke til :o)

Morten74

Fortsetter under...

Hei der...!

Vi selv har to jenter fra før og hadde ønsket oss en gutt. Vi prøvde derfor samme de metodene du har skrevet om ( etter Shettles metoden??) og var veldig nøye etter hva vi burde gjort og ikke gjort ... :-). Men resultat nok omvendt.... Vi venter nå enda en jente... Legen viste oss de tydelige kjønnleppenen hennes. Vi er alså veldig glad at barnet er frisk. Det finnes noen par som kan bare lage en av de to kjønnene. Så hvis noen vil prøve metodene, må ikke blitt skuffet hvis resultatet ikke som vi har ønsket..:-)

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

har vært på UL i dag og det blir en gutt!! :) akkurat som vi ønsket oss. har faktisk ikke gjørt så mye fra listen oppe, men holdt meg til "gutte-dietten" som jeg fant på en eller annen side.

så i tiden da vi prøvde å bli gravid spiste jeg masse saltstenger og andre ting som inneholdt mye salt og natron, og holdt meg unna meieriprodukter. men det kan jo hende at det er ren tilfeldighet at det ble gutt. 100 sider på nettet forteller om 100 forskjellige ting man skal gjøre for at det skal bli det ene eller det andre.. ;)

men lykke til til alle :)

---

"Mamma" og Ask, som kommer til jul

• 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Annonse

Jeg var på første kontroll hos jordmor for et par uker siden og hun sa at vi helt sikkert kom til å få jente. Oppskriften: Vi hadde sex 4. dagen før eggløsning og siden ikke (dette var ikke planlagt - heller ikke helt planlagt å bli gravid akkurat nå, men ikke desto mindre en hyggelig overraskelse). Teorien som mange sikkert kjenner til er at spermier som blir til jente er ganske utholdne og klarer flere dager inne i kvinnens kropp i vente på egget som skal slippes. Spermiene som blir til gutt er raskere (men dør også fortere) og kommer derfor først fram til målet hvis el akkurat har funnet sted eller er nært forestående, og da er det større sannsynlighet for gutt. (Stemte på vårt første barn som er en gutt)

Alle tilleggsrådene er vel for å holde rett sorts spermier i live, evt bli kvitt de man ikke ønsker, men vi gjorde ingenting ekstra utover timingen av samleiet. Det gjenstår fortsatt å se om jordmor får rett, men sjansen er ganske god tror jeg.

• 1 måned senere...

Men jordmor - og jeg - tok feil, for på ultralyd så vi ganske tydelige tegn på at det er en ny gutt i magen. Sånn kan det gå - er ikke veldig skuffet, det blir bra for to smågutter som er nær hverandre i alder å vokse opp sammen. Teorien er altså ikke 100% vanntett, men det trodde jeg ikke heller. Det er bare å konstatere at noen ting er det bare Gud som rår over :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...