Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 2,5 mnd og sliter med litt treg mage av og til. Hvor mye malt skal jeg blande i melka hennes, og hvor ofte skal hun få denne blandingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 teskje pr 100 ml melk .. prøv en gang i døgnet først , hvis ikke så kan du trappe det opp til to ganger i døgnet (morgen & kveld) :) det gjorde jeg ..

Skrevet

Har hatt samme problemet med småen her pga fast føde (han er snart 6 1/2 mnd). Var på HS i går, og der anbefalte helsesøster å blande en teskje malt i både morgen- og kveldsgrøten, og så se hva som skjer. Hvis det er for mye, blir magen bare for løs, så da bruker man mindre. Du kan jo prøve med to ganger pr dag hos deg også? Vet ikke om doseringen er annerledes når barnet er mindre, regner med at du fort vil oppdage det om du gir henne for mye. Med for lite, vil du bare ikke ha effekt av det. Det var iallefall det min helsesøster sa til meg. Lykke til!

Skrevet

fikk beskjed om 1 teskje på 1 liter vann på føden.. altså bare litt frampå en t-skje på en flaske melk.

Skrevet

hmm.. får ulike beskjed av forskjellige steder, jaja :)

Skrevet

jeg har brukt 1 teskje morgen og kveld men alikevel har det gått tregt her!

da anbefalt HS å ha litt i hver flaske...ikke så mye som en t-skje da,men litt under.bedre å få det jevnt fordelt,enn masse 2 ganger i døgnet.

Men prøv deg frem...For noen funker det slik,fo andre ikke....

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...