Gå til innhold

Hjertelydmaskinen er kommet!

Anbefalte innlegg

- og den funker som bare det!!

Kjøpte to nye batterier på butikken i sted, for denne maskinen kommer til å bli brukt en del, tipper jeg..

Og guttene mine (de små, pappaen vet ikke om maskinen enda, hihi) ble helt facinert, selv om det "bare" er lyd. Kjempegøy!!

Den kom jo veldig raskt da, jeg bestilte den lørdagskvelden.. Ronja, har du fått din...?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5145555-hjertelydmaskinen-er-kommet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, det gikk kjempe fort!!! :-)

Så moro da! Skal til legen mandag og hvis alt er bra skal jeg også kjøpe en...................... blir sikkert litt gal av det men...

Var det vanskelig å finne hjertelyden?? Er det midt på magen eller hvor leter du..??? (herregud, jeg er grønn)

Det virker som livmoren min er større enn det jeg trodde. Jeg trodde jo den såvidt var ute av bekkenet. Jeg fant klar og tydelig hjertelyd midt mellom bekkenet og navlen!

Det var veldig gøy å finne lyden.. Jeg ble helt fnisete av det :-) Gleder meg til sambo kommer hjem sånn at jeg kan vise ham! :-)

Annonse

Mener det var 148... Jeg var nok litt opphengt i at vi faktisk hørte hjertelyden, hihi

Styrte litt før jeg fikk det til, for batteriet som fulgte med funket ikke! - så kom 6-åringen med en genial idè: "mamma, hent batteriet fra brannalarmen!" Så jeg hentet batteriet fra røykvarsleren og da funket det endelig..

Annonse

He, he...

Du hadde helt rett - var i full gang igjen. Sambo kom hjem nemlig og måtte få høre :-)

Nå var hjertelyden kun 62... jeg tror ikke jeg skal henge meg så veldig opp i hjerteslagene, men konsentrere meg om at jeg faktisk _hører_ babyen... :-)

Jeg trykker forresten den greia litt ned i magen... turde ikke helt først, men så husket jeg at lege og jordmor gjør det samme.. Jeg hører lyden tydeligst rett under navlen.

uff, hvis dere blir "gale" så kanskje jeg ikke skal kjøpe meg en sånn en.... Dere virker jo som fornuftige mennesker.. Jeg kommer sikkert til å ha meg greia på jobben.. Sitter på kontoret i kundemøter og lytter etter baby... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

:-)))

Ikke lete mer i dag da jenter!

Men du fant lyden nå, og det er det viktigste, tenker jeg!

Har ikke planer om å bruke den til sånn medisinsk greie, men mest til å rett og slett nyte det at jeg hører babyen sitt hjerte!

:-)

Sambo ble forresten helt rørt av å høre lyden... :-)

Hei og god morgen!

Fant lyden hele tiden, jeg (dvs har bare prøvd to ganger, men fant den begge gangene.. :-) Kanskje du misforstod noe jeg skrev...? Du må trykke den dingsen litt forsiktig ned i magen.. - og en ting til: er viktig å ha høy nok lyd på maskinen! :-)

Supert! :-)

Jeg har ikke sjekket hjertelyden i dag..... Har du...?

- og jeg ble litt forvirret over at pulsen var så lav... fikk jo bare 62 i går, men det skal jo ligge på 140-150-og -noe-, skal det ikke..? Har du prøvd i dag også?Hvilken puls fikk du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...