1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Er deppa i dag, burde vært verdens lykkeligste men er det ikke. Var på UL i dag og alt står bra til med den lille = positivt!! Det jeg er deppa for er flere ting. Nummer en, må på en UL til i uke 28 for hvis morkaken ikke trekker seg oppover så må jeg ta keisersnitt. Nummer to, er resus positiv så må ta ekstra blodprøver, dette også i uke 28, for å sjekke om jeg kan støte fra meg babyen/komplikasjoner når termin nærmer seg. Nummer tre, klarte ikke la være å vite kjønnet på babyen, har en jente fra før og far ønsker seg SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mye en gutt, men det er "bare" en jente til. Han kunne ikke være med på UL denne gangen og nå orker jeg ikke fortelle at jeg vet kjønnet fordi det blir en lei dag og ikke en glad dag da!!! Hva gjør jeg?? Vet at helsen til babyen og alt dette her er det viktigste og jeg er kjempeglad for en jente til, har alt av klær osv. Men vet at han blir skuffet og da blir jeg skuffet for at jeg ikke kommer til å gi han guttebabyen han drømmer om for flere barn blir det ikke....
Nicita73 Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Uff a meg, ikke godt å være lei seg,sender deg en stor klem, alt ordner seg nok skal du se:) Min samboer har to gutter fra før, og han gikk bare å snakket om denne jenta som skulle komme nå, det viste seg å være nok en gutt. Han ble faktisk ikke så lei seg, når han så at han var frisk, men jeg fikk en skikkelig nedtur, jeg var så sikker på at det var ei lita jente, har hatt så dårlig samvittighet ovenfor denne herlige skapningen i magen min, men har hatt samtale med jordmor, og hun sa at man hadde "lov" til å være lei seg. Men nå har jeg vent meg til tanken, og en gutt er selvfølgelig like velkommen:) Sånn vil det helt sikkert bli for dere også
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2006 Takk for tilbakemelding... Får håpe jeg kan si det sammesom deg og en ikke alt for lang stund... Utrolig hvor følsom det går an å bli!!!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 trenger ikke være jente for det...vi fikk vite på UL at vi skulle få jente-det kom en gutt ut
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 25. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2006 Hm, ja jeg vet de kan ta feil, men hun virket så sikker... Vi skal på UL igjen i uke 28, kanskje vi kan dobbeltsjekke da? Uansett teit å ønske seg det andre kjønn synes jeg selv, men sånn er det bare...
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 25. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2006 jeg har forresten endret nick til "jente nummer to i vente" allegodetingerto
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #7 Skrevet 25. mai 2006 om du er resus positiv behøver du ikke noen ekstra blodprøver, dette gjelder kun om du er resus negativ
Hurramegrundt! Skrevet 26. mai 2006 #8 Skrevet 26. mai 2006 Ville bare si at hos de aller aller fleste vil morkaken flytte seg oppover i løpet av svangerskapet. Jeg fikk samme beskjed på rutine-ul og var til ny ul i uke 28. Det er jo bare en bonus at en får en ekstra ul å glede seg til..! Min hadde flyttet seg men jeg fikk andre komplikasjoner under fødsel og måtte ta haste-keisersnitt i full fart. Det er ingenting å grue seg for, du slipper jo da de værste smertene c",). Og er det planlagt ks er det jo enda greiere, da får jo mannen være med og du kan være våken å få med deg hele "fødselen". Var selv til ul i går og fikk trolig se en liten gutt. Har jente fra før. Det er klart det er stas men jeg hadde i forkant tenkt at tiden med min lille skjønne perfekte jente ikke kunne vært bedre og kommer det en jente til så ser jeg på det som en skikkelig ønske-reprise! Det var jo perfekt den gangen og det ville det helt sikkert blitt en gang til! Lykke til!
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 26. mai 2006 Hm, hvorfor er jeg satt opp til ekstra blodprøve og greier da?? Om det er sant som anonym skriver at det bare er resusminus som er farlig?? Må sjekkes ja... Jeg hører jo bare på hva legene sier, vet absolutt ingenting om disse resus greiene... Gleder til ekstra UL ja, da får papsen være med og, håper jo på gode nyheter. Ble bare så frustrert over ALT, følelsesmessig ustabil for tiden ja, elsker jo lille prinsessen vår over alt på jord, kan liksom ikke se for meg at jeg skal kunne klare å bli like glad i en til...?? Flere med den følelsen?? Spesielt siden det er en jente til og.. Kanskje bare meg som er sær??
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 1. juni 2006 #10 Skrevet 1. juni 2006 Synes det hørtes rart ut at du skal ta ekstra blodprøve for Rhesus+, det er jo de aller fleste.. Jeg er nemlig Rh minus selv og skal i den forbindelse ta ekstra prøve i uke 28 og 32, da jeg har et Rh+ barn fra før. Har fått sprøyte med antistoffer, men de vil jo være på den sikre siden:) Er lov å deppe litt, synes jeg, man bygger opp så mange forventninger til UL, men så vil hormonene ofte en helt annen plass! Jeg er sikker på at du kommer til å føle like sterkt for nummer to, når jeg fikk min første kunne jeg ikke har forestilt meg de følelsene som settes i sving, men det er jo en prosess gjennom svangerskap, og den bindingen man får fra de kommer ut, gjennom amming osv.VI er jo heldigvis konstruert sånn at vi har plass til flere. Mange menn går jo med en "guttedrøm", så det blir jo nesten ett forventningspress, men det er jo svømmerne hans som bestemmer kjønnet da:) Synes ikke du skriver om tåpelig ting i det hele tatt, håper du føler deg bedre snart:)
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 1. juni 2006 mari1274, takker for tilbakemeld. Vet ikke helt hvorfor jeg må ta blodprøver da, skal til legen neste uke så får høre da. Han snakket om antistoffer men jeg er sikker på at han og sa resus+ så jeg håper bare på det beste. Hormoner løper løpsk ja, sinna på meg selv på hvorfor jeg ikke klarte å la være å vite kjønnet på UL for når fødselen er i gang er det jo helsen og ikke kjønn man tenker på. Men-men, han har jentete svømmere i allefall, kjemien vår bare blir ikke til gutt, skjebnen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå