Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har begynt med grøt, har spist grøt i 6 dager, og hadde full posjon i går. Kan jeg snart gå videre nå, til litt skrapt banan+avokado, eller fruktpurret?

Er det bare som ett eget måltid, eller skal jeg ta det i forbindelse til grøten?

Eller bør jeg fortsette med kun grøt en stund til?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5144524-kan-jeg-g%C3%A5-videre-n%C3%A5-tro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hørt man skal prøve en ting MINST en uke om gangen.

Jeg ville ventet litt til for å se at magen til småtten faktisk klarte dette..

så kan du prøve gjerne banan =)

Ikke prøv 1000 ting på en gang.

Viss han skulle reagere da, er det ikke greit å vite hva av nei.

Ja, det er bare å sette igang med and ting :) Vil nok kanskje ta pureer før skrapt banan/avokado, men det er mest pga at banan er litt hardt for magen, og når man moser det så blir det ikke like finmost som pureene.

Jo jeg har også hørt at man skal vente MINST en uke før man prøver noe nytt. men da tar det jo sååå lang tid.

en uke på grøt, og dersom jeg skal prøve anna grøt,ja så en uke der også, og så kanskje prøve litt sviskesaft, så en uke med det, og så kanskje litt fruktpurret, så en uke på det.. og dersom jeg vil prøve en annen frukt purret så går det en uke der også..ja da har det jo gått 5-6 uker allerede....

Så da blir jo ungen stor før han kan spise div sorter grøt, få forskjellige middags glass, få div fruktpurret,og annen frukt, brødskive osv......hvis hver eneste nye ting skal prøves i minst 7 dagerisolert, før neste ting introduseres...,

Annonse

Tja. Jeg tok kun et par dager mellom hver. Noen ganger nytt hver dag (men små variasjoner. f.x pære en dag, eple og pære en annnen dag osv). Har gått helt fint det :) ikke hardt for magen til lille gutten min i alle fall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...