Gå til innhold

Sove i bilen emns mamma er inne å handler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne debattene har vert oppe fler ganger.

Selv har jeg gjort begge deler.

Altså vi bor i ei lita bygd, der lokalbutikken er liten, alle kjenner alle osv, forslkell på det, kontra et supermarked inne i byen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ikke gjort det uansett jeg, hadde aldri tilgitt meg selv hvis noe hadde skjedd

Skrevet

Gjør jeg også her hjemme, men aldri i byen nei...

Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det.

Skrevet

Jeg også bruker skjønn. Ser jeg bilen mens jeg handler eller betaler for bensinen tar jeg ikke med meg en sovende sønn. Alt kan skje overalt, og jeg må jo gå rundt med konstant dårlig samvittighet og svette hvis jeg skal bekymre meg for hva som kan skje uten at jeg er 30 cm fra min baby.

Skrevet

samme om det er en stor eller liten by/plass, tenk på hva det gjør med tryggheten til ungen...

Skrevet

men jenter. Mange er jo hjemme alene mye av dagen. Hva gjør dere da? Du kan jo gli på badegulvet å ligge der like mye som en kan dø av hjerteinfarkt i butikken. På dette temaet er det så mange som skriver at en kan jo få et innebefinnende i butikken og da vet ingen at en har et barn i bilen....

Godt å sitte hjemme i stolen da uten å gjøre noen ting... Hva hvis hjerneslaget kommer krypende å piller deg i hodet???? Herregud, løp in i butikken å handle melka di med god samvittighet. Er forskjell på å ta helgehandelen mens barnet sover og å handle en pakke fløte..

Skrevet

Bere lurer på da... Hvor mange lar babyene ligge ute i vogn mens de er inne??? uansett om duu har babysitter og nett.. Kaaaaan jo de komme en stoooor bjørn å spise ungen, eller en katt og bite eller en bie å stikke... eller noen kommer å stjeler vogna!!!

Om du er ute å kikker på vognen er babyen borte på 3sek. tviler du er å sjekker hver 3sek!!!

Å la babyen ligge i bilen i 2min mens du handler gjør ingenting.. så lenge du bor på en liten plass og bare skal forte deg!

Hva er rett og hva er galt?? gjør alt med måte..!!

Skrevet

Jeg er litt skeptisk til å la gutten min sove i bilen når jeg er inne på butikken...

Har selv erfaring fra området.

Når jeg var 5-6 år satt jeg i bilen, og pappa skulle bare inn på butikken. Motoren gikk, og jeg satt i baksetet og ventet.

Plutselig kom den en mann inn i bilen og kjørte... Og det var ikke pappaen min!

Etter at jeg hadde slått han på skuldera, stoppa han bilen og plasserte meg på gata... Og så kjørte han videre.

Hadde det vært en annen mann, kunne det skjedd mye værre ting...

Men jeg må innrømme at jeg har latt gutten min sove i bilen når jeg har løpt fort inn for å betale bensin.

-Men alltid låst døra...

Skrevet

SELVFØLGELIG tar man ut nøkkelen - de fleste velger nok også å låse bilen. Hadde ALDRI latt bilen stå og gå med Vesla baki!

Skrevet

Jeg har latt gulllet sove i bilen mens jeg har vært en svipptur inne på butikken. Vi bor på en liten plass og dette var ikke i sentrum.Har vært inne på butikken i max 5 min, men selvfølgelig låst bilen og tatt med meg nøklene. Hva gjør dere som lar barna sove ute i vognen på dagtid da? Sitter dere bak gardinen med haukeblikk tilfelle naboen skulle komme til å stjele bebis? Og dere som dusjer mens bebis sover? Ringer dere og sier fra til noen at dere går i dusjen slik at de kan ringe og sjekke at dere ikke har sklidd og er bevisstløse? Man kan da ikke ha øynene på barnet hvert sekund i løpet av dagen...

Skrevet

Selvfølgelig tar jeg turbo med! Våken eller sovende... Bare setter bilsetet på vognen og tripper inn... No problem!

Skrevet

Må innrømme at jeg til tider har latt snuppa sove i bilen hvis jeg kun skal en kort tur inn på butikken. Ser jo litt ann da, er det midt i ettermiddags rushen og jeg vet det kan være mye folk der inne tar jeg henne alltid med. Er det midt på formidagen og parkeringsplassen nesten tom tar jeg sjansen og løper inn.

Skrevet

Jeg levner henne i bilen mens jeg går inn å handler hvis hun sover. Tar alltid med meg nøkkelen da. Levner gjerne nøkkelen i hvis jeg tar henne med meg inn da. Bor i en liten by. Man kan jo få illebefinnende i bilen også, mens bilen er i gang, og hva kan i værste fall sje da? Man kan ikke tenke sånn.

Skrevet

Gud bedre meg så mange "perfekte" mødre det er her da.........

Nei, dersom lille snupp sover i bilen, og jeg skal innpå lokalbutikken, da låser jeg min bil, som er temmelig tyverisikker, 2005 modell. Og går inn i butikken og kjøper mitt brød og kommer ut igjen.

Jeg har prøvd begge deler, og ungen blir veldig uroet av å bli dratt ut og inn av bil for sånt småtteri.

Men det er da ikke snakk om å sette igjen ungen i en åpen bil på parkeringa på oslo city lørdag kveld klokka 20 heller da............

Altr med måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...