Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Har ikke begynnt og lage selv enda.. Men den hun liker best må igrun være pære pure.. Og etter den så kommer jordbær-eple-banan pure.. Mango-eple pureen likte hun ikke noe særlig nei..
Elly78 Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Hipp sin eple,fersken og banan pure elsker gutten min:) jeg har også laget fruktmos selv av epler og pærer som jeg fryser.jeg skreller de og deler de i biter.så koker jeg de litt før jeg moser det:)gutten min er veldig glad i det
DenherJenta Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 et tips er å bruke vannet du koker frukten i til "saft" til babyene, fin tørste drikk.. et annet er å fryse det i isterninger, lett å få ut å lett å dosere.
Lavendel*06*10* Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 Hipp banan og fersken er best her i huset... men liker vel egentlig de fleste han har smakt. Men den er den eneste jeg ikke synes smakte møkk.. Gidder ikke gi ungen min noe som smaker helt .......
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Gutten min sier ja takk til alt han. Men favoritten er kanskje eplemos med kanel. (koker eplene til de blir møre, siler av vannet og moser m stavmikser). Avocdo og bananmos er og godt (bare krakker m gaffel). Ellers lager vi eple- og pæremos, mango- og eple/pære mos, og pæremos. Jeg bruker og å lage sviske- og aprikospurre som jeg har i morgengrøten, men her om dagen gav jeg den som et fruktmåltid med litt mme (kan bli litt surt, men jeg trenkte ikke å ha på sukker til gutten min). Jeg koker all frukten som beskrevet ovenfor (i og med at han har reagert på rå frukt tidligere) og moser med stavmikser. Bruker vnligvis ikke tilsette ekstra vann, men i sviske og aprikospurreen må jeg tilsette en del kokevann. Neste gang skal jeg prøve denne oppskriften: 4 bananer og 1 stor moden mango, kjør i blender. Fryses ned i passe posjoner.
Nuss Nuss Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 Sønnen min liker best fersken, aprikos, eple og pære pureen fra Nestle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå