*Babylengsel* Skrevet 24. mai 2006 #1 Del Skrevet 24. mai 2006 Har lest om det på nettet og i Allers tidligere. Man spiser mye mat,men lite kalorier,variert,større forbrenning + at de har flotte oppskrift bøker. Dansk opplegg opprinnelig,men startet i Norge. Noen med erfaring fra de? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5143145-noen-av-dere-som-har-pr%C3%B8vd-de-norske-vektkonsulenteneslanke-opplegg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 25. mai 2006 #2 Del Skrevet 25. mai 2006 Hei Chaisy Jeg har ikke prøvd det opplegget, og som fagperson på feltet høres det ut som det er et fornuftig kosthold. Jeg jobber som kursleder i Grete Roede, og der er oppskriften den samme; redusere fettet, fx spise rent kjøtt, karbonadedeig i stedet for kjøttdeig, fiberrikt brød, masse grønnsaker, litt frukt, redusere karbohydratene til middag (litt mindre pasta og poteter), men det som er kjempeviktig er å spise mange små måltider i stedet for få store. Og så er det viktig å spise variert. Så det høres ut som de kjører samme opplegg som oss. Det eneste jeg lurer på er om de har ukentlige kurs? det er nemlig mye lettere å gå ned i vekt om man får oppfølging hver uke. Jeg leste i et annet innlegg at du lurer på hva du skal gjøre, og jeg vil absolutt anbefale deg å mosjonere, og en halvtimes gange daglig er faktisk tilstrekkelig! Foruten at det blir lettere å gå ned i vekt, er det utrolig bra for psyken å mosjonere. Kroppen produserer da endorfiner som gjør deg glad, og også serotonin- som er det som reguleres ved bruk av antidepressiva.Man får mer overskudd ved å mosjonere/trene. Jeg vet ikke om du tar tran eller omega tre? Det er faktisk funnet i særiøse fagkretser innen psykriatien at dette kan forebygge depresjon. Og jeg skjønte av ditt innlegg at du sliter med overskuddet? Det kan jo være utslag av depresjonsliknende tilstand (nå håper jeg du ikke blir fornærmet, jeg kjenner det ikke og kan bare gjette), da blir man nemlig tiltaksløs også. Håper ikke jeg har blandet meg for mye inn i dine saker, som sagt kan det være at jeg er helt på jordet slik at ikke du kjenner deg igjen i det jeg skriver, men jeg tenkte jeg skulle nevne det allikevel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5143145-noen-av-dere-som-har-pr%C3%B8vd-de-norske-vektkonsulenteneslanke-opplegg/#findComment-5153312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå