Gå til innhold

Kan man spise...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det frarådes å spise spekemat når man er gravid, pga risiko for at det kan være bakterier i kjøttet. Det hjelper IKKE å fryse spekematen først, da disse bakteriene fint overlever en tur i minusgrader. Koking eller steking derimot, tåler de ikke. Men det hjelper jo lite når det gjelder spekemat - kokt fenalår er jo ikke akkurat snadder.... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men parmaskinke eller liknende spekemat er voldsomt godt på pizza:) (fenalår frarådes dessverre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vant til å ha parmaskinka på ETTER steking og da hjelper det jo lite... men hvis du har den på FØR steiking så tar en nok livet av de bakteriene som skulle finnes i skinka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut pizza'en noen minutter før den er ferdig og hiv parmaskinka på da. Det har jeg alltid gjort (lært fra en italiensk nabo):) Så hiver du på ruccolaen når pizza'en er klar til servering:)

 

Men, ka-ping, vi lager to av verdens beste pizza'er likevel vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil!!! Vi er pizzadronningene! Har forresten litt lyst på en invitasjon til spesialpizzamiddag hos dere igjen snart........hinthint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja åff kårs!!!!!!!!! Mozarella er et must på din pizza, kjære :) Jeg kunne godt tenke meg pepperoni også da.... det er lov det, så lenge det steikes godt i ovnen? åååh det er så mye godt å ha på pizza... tror vi må ha pizza til middag idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekemat frarådes ikke, men parmaskinke derimot!!!!! Gravet og røkt fisk, samt blåmuggoster er det eneste du skal holde deg unna sa min lege. Står forresten mye om hva du kan spise i siste Gravid for mai/juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart hvor forskjellige sånne beskjeder er. forrige graviditet for 2 1/2 år siden var det ingen tvil om at gravide skulle holde seg unna spekemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...