Gå til innhold

Vokser barnet mye etter termin eller går vekten ned????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er på overtid og følger meg virkelig sprengt i magen nå, fatter ikke at det kan være mer plass der inne nå.

Har hørt fra noen av barnet går ned i vekt på overtid, men har også hørt det motsatte; at de vokser veldig i denne perioden.

Hva er riktig?

Hilsen Abba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker,men har hørt at de heller går ned i vekt ja,fordi at morkaken begynner å svikte,og gir derfor litt mindre næring til barnet....

Skrevet

har hørt de legger på seg 200 g i uka jeg.....hvis man går over.

Skrevet

Jeg har også hørt at det legger på seg, at de faktisk legger på seg ganske mye...

Skrevet

Tror de legger på seg! Ca 250 g i uka er det i slutten av svangerskapet og også når man går over termin...

Skrevet

de går bare oppover i vekt, men når man er veldig overtidig så kan morkaka få redusert effekt/virkning, og da kan vekten stoppe opp... men overtidsbarn er gjerne lill tykke og gode.. tror man blir satt igagn tidligere enn 14 dager etter termin hvis man vet at barnet er stort i utgangspunktet..men er ikke helt sikker..

Skrevet

Hmm etter hva jeg har lest så legger de ikke på seg mye etter termin..det stopper opp litt.på slutten legger de vel på seg bortimot en 250g i uka,men ikke etter terminen.for da blir jo morkakefunksjonen også redusert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...