Gå til innhold

Smokken "trøst"- er den flate eller kulerunde best??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

men? dere slutter vel med smokk til barna når de nærmer seg året??!

og da vil jo ikke tennene ta noen skade av dem...

jeg har veldig god erfaring med den runde til alle mine tre.. det var den eneste smokken de ville ta da de var helt nyfødte....

forøvrig er barn som går rundt med smokk i munnen til enhver tid noe av det verste jeg ser! :-) smokken er det bare bruk for i senga eller i bilen under lengre kjøreturer.... og når de er inne i putte-alt-mulig-i-munnen-hele-tiden fasen...

Annonse

Ser det er ulike erfaringer og meninger her.

Tror egentlig det var greit jeg bestilte den kulerunde, for babyen tar ikke MAM sine flate, og da tar hun vel ikke trøst sine flate heller.

Hun har lange skrikeøkter nesten hver dag (litt redd det er kolikk..), og må finne en "trøst"!

jag har prøvd alle slags typer smokker., og han tar ingen..

du har jo den typen som er flat, med avlang rundt ytterst om du skjønner.. slik den ligger seg i ganen =)

tror nok ingen her kan si hva du skal kjøpe, for det er nok opp til knøttet ditt =)

Synes det er alt for tidlig å ta fra barna smokken når de er 1 år. Tannlegene sier de trygt kan ha de frem til de er 3 år, og det synes jeg er passe. Da forstår de det med å slutte med smokke, og kan være med litt på det selv. Det er jo mye trygghet og kos i den smokken.. Men det er jo hver sin mening da.. Jenta mi på 2 år koser seg med smokken, vel og merke i senga, på biltur, og hvis vi er ute og hun er trøtt.. Ellers på dagen bruker hun den ikke så mye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...