Gå til innhold

Hjemme fra JM , fremdeles seteleie

Anbefalte innlegg

Hjemme fra JM, og det var tydelig seteleie mente hun.

Jeg er så lei, hadde håpet at hun hadde snudd seg nå, i og med at jeg kjenner bevegelse overalt.

Skal til legen neste torsdag, og da må han henvise meg dersom det er seteleie da også

Fikk iallefall svar at de ikke tvinger oss til å føde vaginalt, men anbefaler det.

Dessuten prøver de å snu.

Selve fødselen bekymrer meg egentlig ikke, jeg kommer til å kreve KS.

Men jeg tenker mest på hoftene til babyen.

At de blir ødelagt av stillingen.

Eller at det er noe annet galt med barnet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5142146-hjemme-fra-jm-fremdeles-seteleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du, er det farlig for hoftene til babyen å ligge i seteleie? Blir litt nervøs jeg, for min lille pjokk har ligget i seteleie nesten hele veien (vet dette fordi jeg har måttet gå på jevnlig ultralyd).

Jeg trodde at det mest risikofylte ved seteleie var selve fødselen, og at de anbefalte keisersnitt, pga faren for lite oksygen til barnet underveis.

Jeg trodde heller ikke seteleie var farlig for babyen, men at fødselen kunne bli litt mer komplisert. Jeg vet om flere kvinner som har født barn vaginalt selv om det var seteleie - og det har gått kjempefint. Jeg tror jo at det er bedre både for mor og barn med en vaginal fødsel enn keisersnitt. Men hvis det er setefødsel, kan man ikke føde på alternative fødesteder som Storken, ABC osv. Man må føde på fødeavdeling med rask tilgang til kirurger i tilfelle keisersnitt i løpet av fødselen.

Lykke til. Ikke bekymre deg over babyen.

Hei

Det er standar prosedyre at det tas røntgen/ultralyd av hoften til barn som ligger i sete. Tror det er litt større sjanse for at de må ha pute. Når jeg fikk min første som lå i sete tok vi røntgen etter ca. 3-4 uker. Alt var helt normalt, men det er som sagt standar.

Hei! Jeg fikk ei datter for to år siden som lå i seteleie, hun måtte ligge i pute i tre måneder på pga hoftedysplasi. En veldig enkel og grei behandling, men det er jo selvfølgelig litt kjedelig...Jeg kunne velge om jeg ville føde vaginalt eller ta keiesersnitt, jeg valgte keisersnitt etter å ha lest mye om det....

De prøvde også å snu henne på meg, men det vil jeg absolutt ikke anbefale deg å gjøre... det var grusomt vondt og de fikk det ikke til. Jeg har hørt senere at ikke det er alle sykehus som vil gjøre det pga fare for navlestrengen, og at barnet blir stresset!

Annonse

Ville bare si hei jeg! Har vært på ul idag (36+1) og fått bekreftet seteleie...Så nå står det røngten av bekkenet for tur i neste uke. Her på haukelad virker det som om de er veldig klar på at du skal føde i seteleie hvis bekkenet er stort nok... uff synes det er veldig vanskelig å vite hva man skal gjøre... Det med snuing er jo også noe som legene virker veldig uenige om.. Min lillegutt har ligget denne veien leeenge, så er litt redd at han fort vil snu seg tilbake igjen hvis de får snudd ha på hodet..Han ble også estimert til å være 3000 g allerede, synes det hørtes litt stort ut jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...