Gå til innhold

Mai: Endlig kom jenta vår 13 dager over :-)

Anbefalte innlegg

Kom hjem i går fra ahus, og koser meg med hjemme med Adele! Hun veier 3780 og er 52 cm lang!

Etter en uke med vonde kynnere til og fra og overtidskontroll fredag 19. med 3 cm åpning og moden livmorhals, satte riene i gang hvert 5 min kl 23.30 natt til søndag. Heldigvis var de to eldste hos morfar i helgen (fordi vi håpet noe ville skje...) så jeg ringte føden på ahus kl 0100. Fikk beskjed om at de hadde overfull barsel avdeling og at jeg måtte dra til Fredrikstad (bor i Ski), klarte ikke protestere, men mannen min ringte tilbake og sa at vi kommer til ahus uansett, får heller reise hjem etter fødselen, vet ikke om vi rekker Fredrikstad osv. Dro kl 0200, hadde 3-6 min mellom riene, noen varte kun 30 sek andre 50 sek, de var vonde...

Kom fram, pusta meg opp i heisen og jordmor sjekket åpning med en gang, nesten ni cm... Sjekket etter hjertelyden, alt bra med babyen. Inn på fødesstua, satte meg på kne og lente meg over den oppreiste sengeryggen og etter tre fire rier måtte jeg presse og gjorde det alt jeg orka...etter tre pressrier, kl 0313 ploppa gullet vårt ut og skreik! Den siste halvtimen var jeg helt fokusert på jobben kroppen gjorde, mannen min sier at jeg ikke ropte og skreik, men pusten meg gjennom og lada opp i pausene. Jeg snudde meg rundt med en gang og fikk henne oppå magen/brystet. Helt fantatisk følelse. Ble liggende slik og fikk ut morkaka og ble sydd. Hadde revna en del, fordi jeg stod på kne og pressa uten tanke for akkurat det... og jenta våres hadde hånda langs hode.Går greit men stinga og vet jo at det heles utrolig bra der nede (ufattelig nok)

Fikk bli på ahus og er nå hjemme med brystspreng, amming, lite søvn MEN mye kos og mye glede!

Lykke til til dere andre og gratulerer til dere som har født! Takk for tiden her inne!

Duddu

Fortsetter under...

Gratulerer! Så flink du var! Jeg er selv 8 dager på overtid og er på grensen til å bli deppa av utålmodighet. Jeg har to barn fra før som jeg har gått over med, men ikke så lenge. Hodet har festet seg, jeg er moden og har masse kynnere - men ingen fødsel i sikte ennå.

Hvordan var dine to første fødsler? Jeg har en mistanke om at når tredjemann først setter i gang så går det fort, siden mye modningen og åpningsjobben er gjort i forkant...får trøste meg med det.

Prøv å skaff deg det homeopatiske midlet Arnica D200 (5 kuler 2 ganger om dagen utenom måltider) på apoteket, skal visstnok hjelpe veldig for å hele sårene etter fødselen. Hjelper også på å få i gang rier. Så jeg knasker i vei.

Kos deg med babyen. Jeg lenger etter jenta mi nå, så jeg håper det skjer snart.

Abba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...