Gå til innhold

Tidlig privat ultralyd, hvor vanlig?

Rødhette

Anbefalte innlegg

Hei

Det virker som om veldig mange tar tidlig privat ultralyd (gjerne før 10 uke). Er dette vanlig selv når man ikke opplever småblødninger eller andre "dårlige" tegn? Jeg er førstegangs-gravid (!!!) og har bare bestilt vanlig kontroll, og får vel ul rundt uke 18. Bør man ta en ul før dette? Er ca 7+2 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

det er mange som ønsker å ha en bekreftelse på at det er liv i magen før ul i uke 17-18. I tillegg så er det de av oss som har hatt sa,ma,xu som får tidlig ul for å se at alt er i orden.

Ved første graviditet var jeg på første ul i uke 18. Nå har jeg vært på tidlig ul pga xu og sa. Det er veldig betryggende med tidlige ul når man har mistet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et ukomplisert svangerskap med 2-åringen min, ingen SA eller MA eller noe sånt, men kommer til å be legen min om rekvisisjon til tidlig UL rett og slett fordi jeg er så usikker på termin. Har ingen mens å regne fra, og vi har jo hatt sex oftere enn en gang i måneden.... Og i min situasjon med jobb og unge og flytting så vil jeg gjerne vite om det blir desember eller januar-barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på tidlig ultralyd. Spurte legen, men han sa at det ikke var vanlig å gjøre det. Kommer til å bestille privat time. Er vel et sårt tema for mange, men jeg vil gjerne se at alt er som det skal (mht downs syndrom b.la.) i den grad det er mulig. Aldri noen garanti men...

Koster litt penger, men jeg syntes det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...