Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #1 Del Skrevet 24. mai 2006 Gutten min på 6 mnd er forjkøla med surklende lyder i brystet, tett nese, litt feber ( 37.5), hadde litt diarè i går. Han pleier alltid å sove i ett strekk fra ca 19.30 til 6, får pupp og sover til ca 8, da vi står opp. I går/ natt våknet han 22, 24, 2, 3.30, 4.30, 6.30, 8.30, altså annenhver time... Jeg tok han opp, og ga en pupp hver gang. I dag er han trøtt og sutrete, og jeg også merker det, jeg som er vant til å sove 8 timer i strekk.... Er han bare forkjøla, og er det vanlig å plutselig våkne så ofte på natten som han gjorde i natt, bare pga. forkjølelse? Eller trenger han grøt? Vi har ikke begynt med annet enn smaksprøver ennå. Noen som har noen tips til meg? Det er første gang han er syk, og jeg er førstegangs, så jeg synes det er litt ekkelt. Har dryppet mm og saltvann i nesa hans, og ammer kortere og oftere enn vanlig, og gir litt kokt og avkjølt vann. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5141740-6-mnd-forkj%C3%B8let-og-v%C3%A5ken-p%C3%A5-natten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma'n til fredrikke Skrevet 24. mai 2006 #2 Del Skrevet 24. mai 2006 Vi har ei på 6,5 mnd som også er veldig forkjølet og våkner mye i løpet av natten. Ofte tar vi henne ikke opp men bare legger henne i en litt bedre stilling også sovner hun igjen. Jeg venter også alttid 5 min før jeg går inn og som regel blir hun rolig av seg selv igjen. Det er selvsagt noe annet hvos de illskriker, men hos oss er det bare litt sutring. Hun får også vann på natten, men ikke mat. Melk tettner ofte til slimhinnene mer så prøv å gi vann istedet så sant han ikke er veldg sulten da. Bygg opp sengen slik at han ikke ligger flatt. Vi har lagt noen bøker under madrassen slik at hun ligger høyere med hode og det hjelper. han våkner helt sikkert pga forkjølelsen. Men det er nok lurt å begynne med litt fastere måltider. Vi gir middag og grøt til kvelds. Håper det var til litt hjelp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5141740-6-mnd-forkj%C3%B8let-og-v%C3%A5ken-p%C3%A5-natten/#findComment-5141908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #3 Del Skrevet 24. mai 2006 Takk for gode råd! Hvis han våkner i natt også, skal jeg vente litt med å gå inn, og prøve å gi vann og mat bare en gang i løpet av natten. Skal også kjøpe inn litt mais, ris eller hirsegrøt, han er jo 6 mnd om noen få dager. Han er svær, så derfor sa de på helsestasjonen at jeg godt kunne vente noen ekstra uker før jeg begynte med grøt. Men jeg tror jeg begynner nå likevel, gitt. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5141740-6-mnd-forkj%C3%B8let-og-v%C3%A5ken-p%C3%A5-natten/#findComment-5142275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå