Gå til innhold

når skal man begynne å knipe?

selfangerkjerringa

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede begynt å gjøre knipeøvelsene som jordmor maste om forrige gang, men lurer på når det egentlig er nødvendig å starte? Har noen av dere begynt å knipe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fader...skal vi knipe? Hvorfor?... Da begynner jeg med en gang ass..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihi.... det er snakk om knipeøvelser for bekkenet, for å styrke underlivsmuskulaturen. Det er spesielt viktig for å beholde spensten også etter fødsel, og er med på å gjøre overgangen til et normalt sexliv lettere etterpå.

Det du skal gjøre er å "heise" opp underlivet, omtrent som når du kniper igjen når du er tissetrengt. Det går an å teste for å finne riktige muskler når du sitter på do - prøv å "knipe av" tissestrålen. Da finnner du rett muskel. Du skal IKKE knipe selve rumpeballene. Prøv å sitt rett opp og ned på en stol. Knip sammen rompeballene, da kjenner du at du liksom hopper litt i stolen. Men når du kniper sammen i bekkenet (tar heisekran-øvelsen altså) så sitter du fremdeles like rolig. Spør jordmor på kontroll hvordan og hvor ofte øvelsene skal tas :)

Grunnen til at jeg automatisk har begynt allerede er fordi jeg tar rumpeknipeøvelser for å få strammere rumpe. Hver dag. Jeg er litt lubben fra før, og hvis jeg hadde hatt disse-fleske-rumpe i tillegg ville jeg vært direkte uapetittelig... da er det bedre å være lubben med sprettrumpe, hehehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke vi damer "alltid" knipe, da? Har i alle fall gjort knipeøvelser med (u)jevne mellomrom siden jeg jobbet på sykehus og stelte en gammel dame som ikke hadde gjort knipeøvelsene sine og derfor "mistet" både livmor og tarm rett som det var. De bare falt ned, liksom, så det ble "poser" ut av åpningene, som så måtte dyttes inn igjen... Inspirerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

djiiiz... så ekkelt!!! Jeg skal knipe fra og med idag og hver dag resten av mitt liv så jeg ikke må samle opp innvollene mine mellom beina på rullatoren når jeg bor på gammelheimen om 60 år.... hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bør vel helst knipe litt hele livet har jeg hørt.Har ikke vært spesielt flink, jeg, men tar noen "runder" når jeg blir påmint det som nå feks....!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo så ekstremt absurd at det nesten ble morsomt..... hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kniper som bare juling!!! *knipe* Og jeg skal instruere mine søstre og min bestevenninne om det samme med en gang jeg treffer dem, tro meg!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har drevet knipeøvelser i 20 år nå, jeg. Kom meg kjempefort etter fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...