Gå til innhold

September: Bærum sykehus??


ack77

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:-)

 

Jeg har termin (UL) den 23. og skal føde på Bærum for 2. gang. Min egen termin er 15. så man vet aldri:-) Bor i Vestre Aker i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Dette er min første så jeg er ganske spent. Fødte du på Bærum første gang og? Var det greit? Ålreite folk som jobber der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg fødte på Bærum også for 2 år siden. Var rimelig fornøyd da så det går nok nå også. Jeg hadde blandede følelser for jordmødrene, men da jeg fikk ei jeg likte de siste par timene av fødselen så var det meste glemt. Vi hadde familierom og var der i 2 netter. Barnelegen "glemte" å sjekke jenta vår, så det var litt dumt. Vi måtte faktisk minne de på at hun ikke var blitt sjekket og måtte derfor komme tilbake noen dager etterpå for en sjekk. Egentlig så skal alltid en barnelege sjekke barna før de drar fra sykehuset.

 

Denne gangen har jeg lyst til å reise hjem enda tidliger om det er fysisk mulig. Jeg ser ikke for meg at det er så koselig å ligge på flermannsrom når man ikke vet hva som venter en.

 

Det siste jeg kan si er at jeg ved begge mine ordinære UL på sykehuset hadde samme jordmor som ikke var spesielt hyggelig. JEg var glad jeg ikke fikk henne under fødselen og kommer nok til å be om ei annen hvis jeg møter henne igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.. jeg har termin 6 sept og skal føde på Bærum. Jeg har ikke hørt så mye om sykehuset, men det jeg har hørt er positivt... legen min anbefalt Bærum ... Jeg var heller ikke heldig med jordmora jeg hadde på min første UL... så jeg håper ikke jeg får henne når jeg skal føde... vil ha en jordmor som snakker.. hun jeg hadde sa nesten ikke et ord... og var veldig kort da vi spurte... men jeg regner med det er mange der, så jeg håpe på å få ei go ei:) har dere meldt dere på fødselforbredene kurs? hadde nesten glemt det jeg, men jeg får vel gjøre det om det ikke er forseint da...

 

Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ikke noe særli at dere måtte minne legen på å sjekke babyen da. Hva annet har de glemt likssom. Jeg har jo ikke peiling på hva som skal skje og ikke.. Jeg har heldigvis en mor som jobber på en fødevdeling, så der får jeg mange råd og tips!!!

Har hatt to ultralyder hittill (var tidlig ute,så jeg måtte tilbake) og det var med to forskjellige. Ei hyggelig og ei som ikke var fult så åpen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har termin 22.09, og fikk denne gangen fødeplass på Bærum. Er det ok der? Fødte på rikshospitalet forrige gang. Jeg bor i Nordre aker bydel da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har en kjempe koselig jordmor, som også anbefalte sitt fødselsforbredende kurs. Var ikke på det ved forrige fødsel, men tenkte jeg skulle prøve nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på dette kurset i forrige svangerskap og jeg føler derfor ikke å gå denne gangen. Det var informativt for oss begge, men mest for mannen min tror jeg. De fleste som var der dengangen var 1.gansfødende. Det ble ikke foretatt omvisning på barsel og føden da, men det kan jo ha endret seg. Greit å få med seg kurset om man føler behov for det! Det var iallefall skikkelige flinke jordmødre som holdt kurset da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...