Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sønnen min på 10 uker har i over to uker nå hatt tørr "flassete" hud i ansiktet og hodebunnen. I ansiktet er det liksom masse bitte små røde prikker. Smører med både oje og fuktighetskrem, men jeg syntes liksom ikke det hjelper. Noen som har opplevd liknende?

Takk fro svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke bare rever eller hva de kaller det da? varmeutslett. jenta mi hadde mye av det i begynnelsen å det var stort sett i ansiktet.

Skrevet

Men blir huden tørr og flasser av disse "revene" :)

Skrevet

jeh hvet ikke om dette stemmer, men leste i ei bok om forskjellige utslett hos spedbarn. der stod det at varmeutslett er et rødt område med en gul prikk i, og at dette skal forsvinne så fort barnet blir avkjølt. jeg har ei datter på 6uker, hun har masse røde små prikker i begge kinnene og litt i pannen, og er helt skjur (tørr). jeg smører også med olje, men det har ikke hjulpet. jeg leste at det kan vere en reaksjon på at hun f.eks ikke tåler parafyme. jeg skal prøve å ikke ha parafyme i dag for å se. jeg har jo henne opp med halsen masse, så det kan jo stemme. men vis det er dette kunne det ta litt tid før det forsvannt. lykke til

Skrevet

er det ikke bare melke kviser småttene deres har da??

min lille hadde det kjempelenge i bynnelsen-ingenting nå (4mnd) og har ikke hatt det på lenge.. masse prikker som ligner på kviser..er helt normalt pga.hormoner åsånn.. men jeg husker godt at jeg ble litt bekymra ja hihi... ps!jeg smurte ikke på noe-lot det bare være helt ifred- og vips!! borte vekk!!!

Skrevet

Prøv Locobase Repair fra apoteket. Det hjalp her. :)

Skrevet

A-creme har fungert greit her. Smører da 1-4x daglig...

Skrevet

Jeg smører ca 4 ganger daglig, men jeg syntes ikke dethjelper så mye. Jeg får vel bare være tålmodig:) heldigvis ser det ikke ut somm om han plages av det. I dag så jeg at utslettet hadde spred seg ned over halsen.

Skrevet

Høres ut som hormonutslett. Min jente så ikke ut i seksukersalderen. Smør med fuktighetskrem, gjerne en fet og parfymefri. Det går over etterhvert :-)

Skrevet

kan det være hormonutslett når jeg ikke ammer?

Skrevet

Det høres ut som hormonutslett. Jenten min har det samme. Masse små røde prikker, noen lignet kviser, og flassende rød hud. Begynte i ansiktet og spredte seg nedover nakken, ryggen og brystet. Så ikke ut stakkar...Viste det til helsesøster, hun sa det kommer av ukjent årsak og ikke sikkert det har noe med amming og gjøre. Hun sa det kom til å gå over av seg selv i løpet av 6-7 uker, men jeg kunne smøre med en fet krem mot den flassende huden.

Skrevet

hvis du ikke ammer, kan det være at hu reagerer på mme.jenta vår får små røde prikker i panna( melkeutslett) av vanlig nan...så vi bruker nanHA1 fra apoteket som er mildere for barnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...