Gå til innhold

Dere med barn 8-10 mnd (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Som har sluttet å amme/ trapper ned. Hvor mye mme gir dere?

Gutten min på 9 mnd er ikke så interessert i pupp lenger, spes.ikke etter at jeg var borte fra han i et døgn:-(

Han får fire måltider om dagen, og fått pupp 3-4 ganger i tillegg, men har vel kun fått i seg "ordentlig" tidlig på morgenen. Har også fått en flaske mme på kvelden (120 ml)

Spørsmålet er nå, hvor mye mme skal jeg gi dersom det blir mindre og mindre amming? Må man gi det i det hele tatt?

Fortsetter under...

Min plan er å bare trappe ned etterhvert og erstatte puppen med vann. Nå får mini pupp 4-5 ganger om dagen og 3 måltider. Ser ut som han er fornøyd og legger særs godt på seg, så jeg har ikke innført noe 4 måltid. Middagsporsjonen er bare halv mengde, og øker jeg drikker han mindre. Som regel gir jeg ham litt frukt innimellom som det 4. måltidet.

Om to måneder (da er han 10 mnd) er permisjonstiden min over, og da blir det amming kun morgen og kveld, og forhåpentligvis har jeg innført det 4. måltidet med suksess. Altså, bare planer om vann med mindre han ikke virker fornøyd:)

Jeg ringte helsesøstra og spurte når gutten min plutselig ikke ville ha mere pupp når han var 8 mnd. Da sa hun at han burde få ca 500 ml i døgnet. Jeg klarer ikke å få i han mere enn 200 ml og de får han på morgenen. Er litt redd for at han får litt lite kalsium, men har nettopp startet med yoghurt og håper det hjelper litt.

Gutten min fikk mellom 100 - 150 ml mme morgen og kveld et par måneder... Nå er han 10 mnd og jeg har byttet ut mme med mømelk... Ganske lenge siden han fikk mme på dagen og enda lenger siden han fikk pupp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...