Gå til innhold

Hund på besøk.... baby 4 mnd.... kva gjer eg? (samme som på skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det nokon som har råd til meg?

Eg passer hunden til far min (liten puddel lignande sak) og han er veldig uvøren med Tage på 4 mnd. Har ikkje turt å sleppe hunden "fri" i stova når Tage ligg på gulvet på gym-matta si for eg er redd han skal trakke på Tage (i ansiktet) eller sleike han i ansiktet.

Er det nokon som har eit tips til meg? Skal passe hunden i ei veke seinare i sommar, og lurer veldig på korleis eg skal gjere det...

Hunden er snill og biter ikkje, men han er uoppdragen, hopper opp etter beina våre, og sleiker oss desperat overalt.... Har ikkje lyst han skal gjere det med Tage (ikkje med oss heller for den saks skyld)

Tek imot alle råd som kan gjere besøket kjekt for både oss og bikkja!

Fortsetter under...

Hei, hvor bor du da? Min søster har hund og den kommer ofte på besøk til meg. MIn datter er også 4 måneder, og ligger på gulvet å leker. Vi har ikke plass til lekegrin. Men vi har hunden ute i bånd når tulle ligger på gulvet. Ellers så har vi en kurv som hunden ligger i, og av og til får han ikke lov til å gå ut av denne. Og da ligger han stille i kurven sin. Hvis han går løs vil han også slikke på tulla mi, og det er ikke aktuelt. Skal ikke være lett :)

Det er ikke farlig om en hund slikker barned ditt i annsiktet. Hunder er mye renere enn oss mennesker i munnen og har bakteriedrepende stoffer i munnen.

(Hvis man skader seg kuttsår, skrubbsår og man er et sted hvor man ikke har tilgang på rent vann, pyrisept og lignende er det anbefalt å la en hund slikke såret for det hindrer infeksjoner...)

Så det gjør ingenting om hunden snuser litt på babyen og slikker litt i annsiktet eller hendene. Hunder er flinke til å tilpasse seg "mindre dyr", så så lenge hunden ikke herker og er heilt vill, vil han ikke trå på barnet.

Så lenge det er en hund du stoler på ville jeg bare latt den gå løs,men følg selvfølgelig litt med..

jeg har hund selv og har lekegrind,du kunne ikke fått låne en da??? kjempe fint da kan hunden snuse og du er trygg. Jeg lar aldri min hund slikke gullet i ansiktet/hender, har også hørt dette m at det ikke er så farlig men etter det jeg ser han slikker/spiser på når vi er ute på tur.....aldri i livet æsj!!

Samma her..

Hunden vår slikker i seg tispetiss, slikker på sin egen tiss etc.. ikke stilig.. :(

Men nå ligger tulla vår på gulvet på matta si, og hunden gjør som han vil, og har lagt seg i senga si i gangen. Men han vet at matta hennes er forbudt område..

hunder liker klare regler, og hvis hunden er veloppdragen og vant til å bli trent, ville jeg trent litt på å avgrense områdene dens.

Uansett - aldri la barn og hund være alene i rommet :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...