Gå til innhold

trenger råd...


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå maser jeg mye her.. men det er 1 gang jeg er gravid.. lurer på mye.. :) men hva kan jeg gjøre mot hard mage ? jeg får lixom ikke gått på do og gjort nr.2..for å si det pent. også har jeg litt brunt i utfloden min innimellom.. er det farlig ?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring apoteket og spør om råd :) Det fins også masse kjerringråd mot hard mage. Bare jeg kunne kommet på noen... hm... hehe... når lillejenta mi har hard mage så gir vi henne svisker. Det bruker å sette fart i systemet!!! Sviskesaft er best, men det funker også å spise bare svisker.

 

Tror ikke brunt i utfloden er noe å bekymre seg for - med mindre det er masse blod. Jeg har litt misfarget utflod innimellom som gravid, tror det er ganske vanlig.

 

Ikke vær redd for å spørre, det er mange her som har råd og tips, om vi er førstegangsgravide eller har vært gjennom fler svangerskap, og husk at det fins IKKE dumme spørsmål her!!!!! lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 7+4 på vei (altså i min åttende uke) og har termin 8.januar. Men jeg skal til legen og be om en tidlig UL for å bestemme litt mer nøyaktig termin - er litt usikker på om den er riktig. Er nemlig like sannsynlig at jeg skal ha nyttårsbarn :) Jeg befinner meg i Norges beste by ifølge avisene - TRONDHEIM!!! hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig problemer med treg mage i mitt forrige svangerskap. Da ble jeg rådet av legen min og begynne med Visiblin med en gang. Og det fungerte veldig bra for meg. Drakk det med vann, eller spiste det i biola. Hver dag, flere ganger om dagen. Det holdt meg unna hemorider og annet dritt som lett oppstår ved forstoppelse i svangerskapet.

 

Jeg anbefaler Visiblin, det gjør at systemet virker. Jeg fikk normal avføring av det, ikke avføring hver dag, men sånn som jeg er til vanlig ( når jeg ikke er gravid...)

 

Begynn med noe, ihvertfalL!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips mot treg mage:

Drikk MYE vann

Spis rosiner/druer (dessverre så kan man få mye luft i magen som en bieffekt)

Spis mørkt brød med masse fiber

...og for meg funker det veldig bra med en kopp kaffe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...