Gå til innhold

snart mamma til to gutter (skrev på cerclage flere? før)

ole-jørgen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har skrevet endel innlegg på cerclage-flere? før, men når det endte så tragisk med lille Sindre, syntes jeg det ble litt feil å skulle fortelle om min (forhåpentligvis) lykke når babyen min kommer.

For dere som har fulgt med på meg, så skjønner dere kanskje at jeg har ikke født enda, jeg har 2 dager til termin nå. Kan tro jeg er lei av å vente, det er jo 3 uker siden de tok cerclagen nå, og "alle" trodde jo at det skulle bli fødsel med en gang, spesielt siden jeg fikk min første sønn 3 uker før tiden også. Jeg har jo aldri vært høygravid før, og hadde ikke drømt om at det kunne være så tungt, har store pusteproblemer, kan ikke kjøre bil, greier ikke å sitte i en stol, må ligge på sofaen m.m. Tror nok lillegutt i magen er stor, virker iallefall sånn. Skal til jordmor i morgen, skal be henne kjenne etter om åpningen er blitt større, den var 2 cm for 14 dager siden, håper hun kan provosere fram noe bare ved å kjenne etter, fikk iallefall sterke kynnere forrige gang de kjente etter, enda hun var kjempe forsiktig.

Jaja bare han er sunn og frisk når han kommer til verden så skal man vel ikke klage, men det hjelper å få sagt at det er veldig tungt av og til!!!

Hilsen snart mamma til to gutter

Fortsetter under...

Håper du slipper å gå på overtid. Jeg er litt i samme situasjon (kort livmorhals), men ingen cerlage. Har blitt forespeilet å føde før tiden, og har vært sykemeldt lenge, men nå er det bare 3 uker igjen, så jeg begynner å lure på om jeg blir å gå til terminen, eller t-o-m over...

Du får ha lykke til med fødselen, din kommer nok før min!

Hei!

ja du må iallefall være forberedt på at det kan bli sånn, jeg var jo forberedt på det jeg også, men hadde aldri trodd at jeg skulle gå til termin. Det er fryktelig tungt, jeg hadde jo alt klart til babyen skulle komme for 3 uker siden, så nå går jeg bare her og rydder og vasker og styrer på, må jo ha det i orden i huset i tilfelle noe skal skje.

Var forresten hos jordmor i dag, jeg har ca 4 cm åpning nå. Hun stretcet livmorhalsen, for å prøve om det kunne fremprovosere noe, men kjenner ikke noe til nå, annet enn litt mensmurring, men det er vel sikkert naturlig siden jeg blør endel etter stretcingen.

Lykke til til deg også!

klem fra snart mamma til to gutter

Hei igjen,

Skjønner at du er lei av å vente nå. Etter cerclagen er fjernet føler man egentlig at man går på overtid. Trøsten er at du i alle fall får et modent og fint barn. Faren for gulsot og slike ting er jo også mindre når man går til termin.

Jeg var på 6 ukers kontroll på sykehuset på onsdag. Da spurte jeg gynekologen min hvordan det kunne ha seg at fødselen ikke startet når cerclagen ble klippet og jeg hadde 2 cm åpning. Han sa at ettersom dette var andre gangen jeg hadde cerclage, har jeg nå fått en del arrvev på livmorhalsen. Siden arrvev er mye "stivere" og mindre tøyelig, ser man ofte at det tar lengere tid for livmorhalsen å åpne seg. Han sa at mange av de han hadde hatt inne til andre gangs cerclage, gikk til termin, noen også over termin.

I forhold til min situasjon høres jo dette logisk ut. Første gangen fødte jeg jo i uke 26. Hadde 4 cm åpning uten å ha merket noe som helst. Fikk imidlertid rier når jeg passerte fire cm, men da var det jo lite man fikk gjort, og den lille damen kom et døgn senere til tross for riedempende midler og bena i været. Andremann kom tre uker før. Da startet riene før cerclagen var tatt av. Cerclagen ble da klippet og fødselen gikk sin gang. Nå tredje gangen hadde jeg bare 4 dager igjen til termin.

En venninne av meg opplevde akkurat det samme, og gikk faktisk to dager over termin med sin nummer tre (andre gangs cerclage).

Ønsker deg så masse lykke til med fødselen. Gleder meg til å høre fra deg når lillemann er ute.

Jeg krysser fingrene, og håper du får en lett og grei fødsel.

Annonse

Hei alle sammen!!

ENDELIG!!!!!! Lillegutt kom til verden i hui og hast torsdag 25 mai klokken 08.06, dagen før termin! Han veide 3810 gram og var 51 cm lang.

Vannet gikk klokken 06.10, var på sykehuset klokken 07.10 (måtte vente på barnevakten først), da hadde jeg 6 cm åpning. Etter en kort lytting på barnet sendte de meg på fødestuen, heldigvis for det, for jeg trodde jeg måtte på do, satte meg ned, og fikk DE smertene. Jordmoren undersøkte meg og da var han allerede nede i skjeden, og det var på tide å presse. Denne gangen hadde jeg heldigvis mellomrom mellom veene, 4 veer pr 10 minutter, deilig med disse pausene for å ta seg igjen for å presse ved neste vee. Han sto fast så hun klippet ett lite klipp, og dermed fosset han ut sammen med masse fostervann. Jeg kunne nesten ikke tro at det var sant at han var ute allerede. Jeg hadde en kjempeflott fødsel, og var i strålende form etterpå, i motsetning til forrige gang.

Kom hjem i går kveld, søndag 28 mai, og har egentelig hatt en rolig natt, men vi fikk besøk i går kveld,og ble sittende altfor lenge oppe, så jeg har vært veldig sliten i dag. Jeg skal skrive mer en annen gang, men lillegutt venter på meg nå, og vi får en travel dag i morgen med besøk, hørselstest og fotografering til avisen.

Stor klem fra snart mamma til to gutter (må jo nesten kalle meg det fremdeles)

GRATULERER KJEMPEMASSE!!

Har ikke vært innom her så mye i det siste, så dette hadde jeg gått glipp av... :o)

Stor og god gutt du fikk da..... Sikkert kjempespennende med to små hjemme.....

Titter innom innimellom jeg... Er du forresten innom Din Baby av og til også..?? Er du det, så skal jeg se etter deg der....

Vi snakkes.... og fortsatt lykke til med begge de små :o)

Klem :o)

Gratulerer så mye!

Heldiggrisen som har fått babyen ut så du får kost med den!

Jeg begynner å bli utålmodig her, ingen tegn på noen fødsel foreløpig. Får nok smøre meg med tålmodighet og tenke at det ihvertfall ikke er mer enn noen uker igjen...

Kos deg masse med guttene dine!

Klem

Hei!

Tusen takk for gratulasjoner og lykke til hilsninger fra dere alle!!

Får ikke skrevet inn her så ofte lenger, lillegutt krever sitt, rekker som regel akkurat å få lest det jeg følger med på før han krever litt oppmerksomhet. Vi koser oss kjempemasse, men er litt sliten enda, men det er sikkert naturlig, er jo i barsel enda, er tross alt bare en og en halv uke siden jeg fødte.

Til Danijuni06, håper du også får baby snart, håper du skriver inn her om hvordan det går med deg og den lille.

Har valgt å ikke skrive inn på noen andre forum nå, vi har datamaskinen i andre etasje, og ingen steder å gjøre av babyen når jeg sitter på dataen her, så han må ligge nede og vente på mammaen sin, og det synes han ikke er noe artig. Akkurat nå er pappaen barnevakt, slik at jeg fikk sneket meg til å skrive noen ord.

Jeg var jo veldig engstelig for at storebror skulle bli veldig sjalu når vi fikk lillegutt, men det har gått over all forventning, han er kjempestolt storebror, og vil kose med babyen hele tiden, kan tro det var stas å være ute og trille barnevogn for første gang!! Er bare så glad for det, håper det fortsetter sånn.

Merker godt at jeg er litt i ammetåken nå, kommer liksom ikke på noe å skrive, enda det er masse nytt som skjer. Jaja får tro det går over snart.

klem fra snart mamma til to gutter

Hei Jancajanca!

Tusen takk for det!! Håper det går bra med deg, tenker mye på deg!!!

Ja det er definitivt håp for deg også, jeg har jo vært igjennom tre aborter før jeg fikk mine to sønner, har fått en fantastisk oppfølging i svangerskapene mine, og etter det som skjedde med deg så er jeg sikker på at du kommer til å få det også. Det var så kjempetrist det som skjedde med lille Sindre, så jeg håper inderlig du kan greie å bruke de erfaringene du gjorde deg nå til å kreve mye av leger og jordmødre i et eventuelt nytt svangerskap. Jeg hadde ikke hatt mine to gutter i dag, hvis det ikke var for de erfaringene jeg gjorde meg i de andre svangerskapene, kombinert med fantastisk hjelp og støtte fra leger og jordmødre. Jeg er fullstendig klar over at det å miste i feks uke 17 på ingen måte kan sammenlignes med at dere mistet lille Sindre etter at han var født, og skjønner at det må være en enorm sorg å komme over, nettopp derfor håper jeg at noe godt kan komme ut av alt det triste. Man blir en erfaring rikere, en erfaring man selvfølgelig helst skulle vært foruten, men når det først har skjedd så er det om å gjøre å benytte seg av den erfaringen neste gang.

Jeg håper inderlig at dette ikke skremmer deg fra å prøve få flere barn, du vet jo at det går an. Hvis du skal snakke med lege, så spør om det går an å få sydd igjen livmorhalsen i uke 14 i neste svangerskap, med den forhistorien du har ville jeg ikke godtatt ett nei som svar. Med det gjort, og time hos lege på sykehuset hver 14 dag etterpå så følte jeg meg rimelig trygg iallefall

stor klem fra

mamma til to gutter

• 4 uker senere...

Hei!

Sjelden jeg er innom nå, men tenkte jeg kunne skrive noen ord når jeg først var her, vet jo ikke om det er noen som følger med her lenger, men. Vi har det bare bra, lillegutt vokser i rekordfart, han er nå fem uker og veier ca 5 kilo (var 3810 ved fødsel). Han hadde en periode med mye vondt i magen, ville bare ligge på puppen, og sov nesten ikke på dagtid, var ganske slitsomt, og vi fryktet for at det var kolikk. Men han har blitt mye bedre nå, og hvis vi legger han ut i vognen så kan han sove 2-3 timer, og det er litt deilig må jeg innrømme, har veldig mye husarbeid å ta igjen etter så mange måneder der jeg nesten ikke gjorde noenting.

Storebror er veldig glad i broren sin, og var ikke sjalu i det hele tatt i begynnelsen, men nå merker vi at han gjør endel rampestreker som han aldri gjorde før, virker som han prøver å få oppmerksomhet på den måten. Er litt trist hvis han føler seg utenfor, og at han får for lite oppmerksomhet, nå som lillebroren har blitt mindre krevende så må vi jo prøve å gi ham mer oppmerksomhet. Huff, er vel ikke enkelt å være eneste barnebarnet på begge sider, og få all oppmerksomheten hver gang familien samles, og så plutselig få to konkurrenter (broren min fikk sin førstefødte to uker etter meg).

Jaja det var noen ord fra meg, det er VELDIG koselig med baby, er utrolig lykkelig for at alt gikk bra!!!!

Klem fra mamma til to gutter

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...