*Annemor* Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Nei, trivselen var ikke så trivelig å telle. Det tok lang tid og jeg ble så fokusert på kun ett tidspunkt hvor jeg forventet at han skulle sparke. Sparket han ikke på kommando ble jeg engstelig, så jeg synes alt ble litt dumt. I tillegg må man sette av samme tidspunkt hver dag, og det ble aldri slik. Dagene mine ser ikke alltid like ut. . Mer fornøyd nå som jeg slipper å følge skjema:) Men det passer vel gjerne andre bedre enn det passet meg Det er uansett verdt å prøve.
3småengler Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Nei, jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle få til det. H*n i magen min er ikke så punktlig at jeg kan sette meg ned samme tidspunkt hver dag og telle. Har i tillegg to små som krever sitt. Jeg stoler på meg selv og at jeg vil merke det om det blir mindre liv i magen. Men jeg skal ikke si at ikke andre skal gjøre det. For all del. Det er sikkert koselig hvis man greier å gjennomføre det.
Ops i did it again:) Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Har ikke hørt noe om det utenom her på bim. Så nei..jeg gjør det ikke.
Tinky82 Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 Jeg bestemte meg med en gang for ikke å gjøre det. Jeg er gravid for første gang, og tenkte at jeg kom til å få nok å tenke på og forundre meg over! Ville nok bare blitt engstelig av å drive å telle sånn...Men det er min mening, det kan jo hende mange har positive erfaringer med det:)
Loppelill Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Hei Jeg telt i to uker ca. Fant ut, som flere her sier, at det er vanskelig å få det til å passe de to samme timene hver dag. Men det possetive med det var at jeg ble mere oppmerksom på at det sparket i løpet av dagen. Det er nr 4. så aktiviteten i magen har lett for å drukne i alt annet.
minimy m Emma & Emil! Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 Jeg fikk det skjemaet om fredagen, men har ikke begynnt!! Den lille i magen min er jo aldri våken på ett bestem ttidspungt!! Så jeg syntes dette ble litt for dumt jeg!! Men jeg følger jomed på om det er liv inni der hele dagen da ;)
Anonym8579 Skrevet 24. mai 2006 #8 Skrevet 24. mai 2006 Ja jeg teller Synes bare det er koselig jeg, tar 5-10 minutter og det har jeg tid til Teller klokken 22.00 da er jeg som regel hjemme så det funker fint for meg...
Sivalur Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 Nei det bestemte jeg meg for med en gang at det var best å la være med. Hadde fått helt hetta om det plutselig en dag var noen spark mindre enn det 'skulle' vært. Nok annet å bekymre seg for!! Så lenge jeg har kjent bevegelse på et eller annet tidspunkt i løpet av dagen så er jeg fornøyd.
mari-høna Skrevet 24. mai 2006 #10 Skrevet 24. mai 2006 Ja, jeg teller! Og det er kanskje lett for meg å si, for jeg kan bare legge meg på sofaen i 5-10 min på kvelden så er det gjort - men jeg synes alle som kan bør gjøre det!!! Husk at det er til forskning, og hjelp til de som kommer etter oss!!! Dessuten er det koselig!
kevin+oscar Skrevet 24. mai 2006 #11 Skrevet 24. mai 2006 nei, ei teller ikke. redd for å bli for fokusert på spark, og bli hysterisk om d skjer lite der inne en dag. velg det du tror passer for deg du:-)
Sigbeth Skrevet 24. mai 2006 #12 Skrevet 24. mai 2006 Hei - har svart på dette før, men gjør det gjerne igjen: har telt i tre uker, og det er bare å gjøre det til en vane (lett å si for meg som ikke har barn fra før) Hver dag etter middag blir babyen veldig aktiv, så da legger jeg meg på sofaen og teller, og det tar i gjennomsnitt 10 min før 10 spark er telt. Blir ikke urolig hvis det er mindre en dag så lenge jeg har kjent jevn sparking utover dagen. OM det ikke skulle gå å telle innenfor det "faste" tidspunktet hver dag, gjør det ingenting om det blir senere. Og er en bortreist en dag og ikke får telt, gjør ikke det noe heller, noen "huller" i skjemaet må de regne med når de ber oss om å telle i 12 uker minst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå