Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #1 Del Skrevet 23. mai 2006 Husker det var et tema her engang det der,men husker ikke helt hva som ble sagt...Legen min har skrevet ut en rekvisisjon til meg, men hva er det egentlig som bør stå på den for at jeg skal få det billigst mulig??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bia-liten Skrevet 23. mai 2006 #2 Del Skrevet 23. mai 2006 På min sto det bekkeløsning pga svangerskap. Betaler 50 kroner i egenandel pr gang. Vil råde deg til å spørre der du bor hvem som anbefales for BL. Her er det 5-6 fysioterapauter, men bare en av dem har spesialisert seg på BL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. mai 2006 #3 Del Skrevet 24. mai 2006 I følge fysioterapeuten min er det viktig at det står "bekkenløsning med gangvansker". Det er opplagt at en har gangvansker når en sliter med bekkenløsning, men det må visst stå det for å få dekket fra trygdekontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #4 Del Skrevet 24. mai 2006 På min henvisning står det kun bekkenløsning,opplagt at en da har gangvansker ja..Skal få legen til å rette litt på skrivemåten.Ganske firkanta system gitt.. Uansett, takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AngelBM *6.juli* Skrevet 25. mai 2006 #5 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg har bekkenløsning med gangvansker og vært til fysio.....men nå går jeg til akkupunktør og det hjelper faktisk........får sove bedre om nettene uten å våkne av smerter......så det vil jeg anbefale dere andre å prøve også!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosejenta *Høg-gravid* Skrevet 26. mai 2006 #6 Del Skrevet 26. mai 2006 Slik eg har forstått det så må det stå bekkenløsning med gangvanskar for å få full refusjon fra trygdeetaten. Dette stod ikkje på min rekvisisjon, men då eg spurte fysio om eg trengte ny rekvisisjon sa ho at ho skulle ha meg inn til vurdering og dersom ho vurderte det slik at eg hadde bekkenløsning med gangvanskar ville eg komme i den kategorien og bare betalte 50 kr pr gong. Så det løyste seg heldigvis enkelt. Har hørt at akupunktur skal gjere godt ja.. har desverre ikkje økonomi til det akkurat no. Kostar jo masse pr time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Endorfina~ Skrevet 27. mai 2006 #7 Del Skrevet 27. mai 2006 Det MÅ stå "-med gangvansker". Mine timer hos fysio var egentlig bare waste. Han viste meg noen øvelser jeg kunne gjøre når jeg hadde vondt, for å løse opp litt, og det var nå greit nok. Så informerte han om alt jeg burde styre unna osv, men dette hadde jeg jo skjønt selv av smertene jeg fikk. Prøvde også akupunktør 3-4 ggr, men det hadde ingen effekt. Nå har det en del å si hva slags type bekkenløsning du har. Jeg hadde visstnok den som er vanskeligst å gjøre noe med; irritasjon i symfyseområdet. Hjalp ikke med bekkenbelte heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tritla Skrevet 29. mai 2006 #8 Del Skrevet 29. mai 2006 Heia Jeg har vært hos fysioterapeut og hun tapet ryggen min med sports tape. Det hjalp veldig så det er et hett tips til dere med bekkenplager. Tapen holder i 3-4 dager og er som et korsett. Var veldig rart at det hjalp men det gjorde det. Har vært der flere ganger og fått den tapet og det avlaster og holder alt på plass.Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #9 Del Skrevet 31. mai 2006 Har vært 3 ganger hos fysioterapeut, og jeg er mye bedre. Har ikke de smertene i underlivet lenger, og jeg sover mye bedre. Betalte kr 50,- pr gang (egenandel), og det sto vel ikke no annet enn bekkenløsning på rekvisisjonen...tror jeg... Anbefaler en som har peiling på bekkenplager. Ringte rundt og spurte. Er nå 1 mnd siden jeg var der sist, og regner med at jeg ikke må tilbake =) Har forresten bare 3 uker igjen til jeg ligger på sykehuset med en nyfødt keiser... Lykke til=) Klem fra Kongsberg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå