Gå til innhold

NATTEVÅK - skal jeg begynne med grøt?

Anbefalte innlegg

han våkner 2-5 ganger for natten. fullammer og poden er 4 måneder og 2 uker. han legger på seg plenty for tiden (250-330 g per uke).. HS sier jeg kan prøve med grøt for å få fred på natten. han har alltid våknet om natten, men nå er det oftere. tar seg en sup morsmelk og sovner igjen med en gang (men det gjør ikke jeg...).

Fortsetter under...

Fire måneder er av en eller annen grunn en alder der mange begynner å våkne mer om natta. Bare noen har hjelp av grøt, de fleste ikke. Kan du gjøre noe med ammesituasjonen om natta så du selv sovner raskere igjen? Amme i senga og ikke legge ham bort igjen? Mindre lys? Pappa henter babyen? Tenk litt så du kanskje sovner lettere og dermed ikke blir så sliten av det.

Leste et sted at i 4-5mnd alderen vil mange babyer ha en bekreftelse på at mamma er i nærheten, og at puppen er et sted forbundet med trygghet. Altså mente dette bladet (lurer på om det var BAM) at babyen ikke nødvendigvis var sulten, men måtte vite at mamma var der. (Rart at ikke helsestasjonen sa noe om dette i og med at han legger godt på seg...)

Den første jenta mi var sånn i 5mnd alderen, da ville ho ligge med puppen i munnen å sove ved siden av meg - ho drakk ikke. (hadde to forferdelige netter med puppeavvenning da, ho fikk tilbud om vann på flaske - så sov ho natten igjennom.)

Ellers er jeg enig i de to andre innlegga :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...