Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp fått beskjed om at samboeren min har for dårlig sædkvalitet til at jeg kan bli gravid på vanlig måte.

Men vi har fått tilbud om hjelp fra Fertilitetsklinikken, noe vi tar imot med takknemlighet.

Nå lurer jeg på om det er noen her som har erfaring med dette? Hva går prosedyren ut på? Jeg skjønte det slik at det ikke var noe behov for prøverør, men en kunstig inseminasjon.. Er dette riktig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5138343-d%C3%A5rlig-s%C3%A6dkvalitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,

vi hadde samme problem. Vet ikke hvordan behandlingsmetode de vil bruke på dere, men vi måtte gjennom hele pakka med hormoner og alt som hører med. Jeg anbefaler dere begge akupunktur eller soneterapi! Det har fungert for oss - og nå er jeg gravid :) Lykke til!

mannen min hadde også nedsatt kvalitet. Jeg forhørte meg med Ciciona i danmark om kvaliteten var god nok til inseminasjon, og fikk til svar at det kun var tilnærmet normal kvalitet som kunne insemineres. Hvis de mener kvaliteten er god nok, har dere vel ikke så mye å tape på å prøve.

Tror det er mindre belastende enn IVF

Hei Agnes29

Tenkte jeg skulle prøve å svare deg på spørsmål angående dårlig sædkvalitet.

Min mann har også dårlig sædkvalitet. De tilbydde han å ta en testikkelbiopsi.. dvs et lite snitt i testiklenne, for å se om de fant noen svømmere.... Har dere fått tilbud om det?

Dvs etter at de hadde gjort dette, skulle de hente ut egg fra meg, og "trikse-mikse" Vi skulle utføre en IVF.. Regner med at det er det du/dere også har fått tilbud om?

Håper det blir en liten en/ei på dere om ikke lenge.. Lykke til.

Stor klem.

Fra Torres76 , som bare titter litt inn her av å til..

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...