Gå til innhold

Puppene! Blir de merkbart slappere om man ammer lenge???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det skulle enn tro. Blir jo at babyen drar i puppen en del når den dier. Så hvor lengre enn ammer hvor slapper regner jeg med at de blir. Men har bare erfaring fra mine egne pupper. jeg ammet i 11 mnd og det synes på puppene nå. Selv om jeg ikke har noen store pupper så har de blitt slappere. Ingen grunn til å la være å amme allikevel. Det er jo så kos!

jeg ammet bare i 4,5mnd og puppene mine ble slaaaaaaappe, tviler på at det kunne blitt stort verre om jeg hadde ammet lengre, hehe. kan jo bli spennende å se med en fremtidig nestemann hvordan det blir da...

Det har visst ikke sammenheng med amming så vidt jeg kan huske, men det er hormonelt betinget, for alle som er gravide utvikler jo større melkekjertler. Noen får slappe pupper etterpå, og noen får ikke. Uavhengig av om man ammer eller ikke. Urettferdig, men sånn er livet... ;-)

Annonse

eg har store bryst og fekk kjempestore puppar heilt frå starten av svangerskapet. trudde at eg då skulle sleppe å få enno større når eg amma, men neida, det sprengde enno meir. amma i 10 mnd og har no dei værste skrukkepuppane. trur ikkje det hadde gjort noko forskjell om eg hadde slutta før. no søkk dei faktisk ned på midten når eg ligg på ryggen. eg ler no berre av det, men tenkjer litt med skrekk på korleis dei blir om eg får eit par til som skal ammast.

men men, det finst heldigvis mykje bra i behåar no til dags :-)

moralen trur eg må vere: amme så lenge du vil! pupppane blir som dei blir uansett

Jeg ammet min første datter i 2 år. Da var puppene mine akkurat som før. Igrunn endra mer struttende.

Min andre datter ammet jeg i 1 år, gikk veldig mye med i vekt i den tiden. Så nå er de slappe. Men jeg tror ikke det har noen sammenheng med at jeg ammet at de er slappe, noe har det sikkert men lite. Her er det pga vekta mi. Som jeg håper kommer oppover ojen snart.

Annonse

Er det mulig? Å anbefale å bare amme i tre måneder for å ikke ødelegge puppene? Håper det ikke er sant, at utsagnet kom fra en eller annen som er borte fra det franske helsevesenet for lengst. Så superteit! Får man barn så skal man sette de som første pri, jeg ammet min sønn i nesten 17 måneder og hadde gjort det selv om puppene ble lange som bare det. Noe de heldigvis ikke har:) Men jeg hadde absolutt gjort det beste for sønnen min uansett hvordan jeg ble seende ut etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...