Gå til innhold

Hvor mye bør man ha i str 50?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror jeg hadde 2 sett i str 50, trur de passa i 3 uker... Og mange babyer er jo så store ved fødselen at de går rett inn i 56. Ville ikke kjøpt for mye i 50. Hvis du får en liten baby kan du jo heller ønske deg str 50 av besteforeldre :o) En av mine nevøer var veldig liten da han ble født og brukte 50 i 2 mnd trur jeg... Så det varierer :o)

Vi hadde et sett, og det ble aldri brukt.

Men: venninna mi fikk keisersnitt pga vektestimering som sa det var et stort barn. Vi skulle på besøk og lurte på hva de ønsket seg. "Gjerne en pysj i 50, for vi har bare en." Gutten var go' og liten og 50-pysjene måtte brettes to ganger på ermene.

Er jo bedre å kjøpe/ønske mer i 50 enn å måtte pakke ned ubrukt tøy.

Annonse

har vel to bodyer og hentesett i 50...+noe som vi har arvet...

Første jenta var 3900 når hun ble født og da brukte vi str50 i et par uker kanskje. Er forskjeller på hvor du kjøper klærne hen også.

Men jeg synes det er koslig at hentesettet passer i hvertfall og det var ennå ganske stort i 50 selv om hun var ganske stor...

Forrige gang hørte jeg på alle som sa at vi ikke trengde klær i str. 56, men da endte det opp med at jeg måtte ut å kjøpe klær dagen etter at jeg kom hjem. Gutten min var 48 cm. men det var upraktisk med alt for store klær, det er jo tross alt snakk om 8 cm..

Denne gangen har jeg handlet str. 50 på salg, da koster det meg ikke så mye å ha noen plagg som kun brukes noen uker.

Til førstemann hadde vi en dress i str 50, som jeg pressa ham inn i en gang, men ellers brukte vi ikke noe i str 50. Så mye trenger du nok ikke kjøpe. Selv tenkte jeg faktisk å kjøpe noe i str 50 rett før termin, og la det bare ligge med lappene på. Hvis det skulle vise seg at nestemann er liten, kan vi jo bare vaske klærne da, hvis ikke, kan vi jo bytte det i en str eller to større :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...