Gå til innhold

Pusser dere barnets tenner 1 eller 2 ganger til dagen?

Anbefalte innlegg

Jeg pusser bare hver kveld, men jeg hører og ser mange pusser morgen og kveld..

Hva gjør dere?

Hav anbefales det å gjøre?

Personlig har jeg alltid kun pusset på kvelden, og en "kjapp puss" etter frokost og før jobb.. -Og jeg har iallefall ingen hull...!

Fortsetter under...

begge deler (morgen og kveld altså) på alle mann her i huset. så vidt jeg husker så var det det anbefalte som stod i et skriv fra helsestasjonen også nå ved ettårskontrollen. men på snuppa så er det jo ikke akkurat mange minutter med puss da, blir dradd over tennene en fire fem ganger først til 'vask' og etterpå til skyll...

Annonse

Vi pusser bare hver kveld, men prøver å pusse grundig da. Jeg tror det sliter på tenna å pusse for ofte. Tannlegene er visst uenige på det punktet. Man spiser jo ikke noe om natta, så det bør jo ikke være nødvendig å pusse om morran. Jeg selv skyller bare tenna med fluorskyll om morran, og det kan hun og få gjøre når hun blir stor nok.

Vi pusser grundig en gang hver kveld + fluortablett etterpå.

Jeg vokste opp med samme rutine da jeg var liten, men etterhvert som jeg ble større pusset jeg morgen og kveld - og jeg har bestandig hatt sterke og hvite tennet. Har kun borret 2 ganger på 32 år, og første gang var da jeg var 24 år.

Tenker også litt på det at de små ikke skal ha i seg for mye fluor heller siden de ikke spytter ut ennå. Men klart man kan jo pusse uten tannkrem den ene gangen da.

Vi kommer nok til å innføre to ganger pr dag når han blir litt større og kan pusse mere selv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...