Gå til innhold

Desember: Når skal dere begynne å jobbe/studere igjen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia på du...

Jeg har ikke jobb når permisjonstiden går ut, men satser på barnehage fra jauar og da skal jeg på jobbejakt.. Har en fot inne både her og der så har aldri vært fri for jobb selv om jeg ikke har hatt fast jobb på snart 4 år!!!!

Også tenker jeg at jeg skal vinne masse masse penger så jeg kan jobbe når jeg vil og være hjemme m lille når jeg vil... he he.

Jeg må begynne å studere igjen til høsten. Hvor, det vet jeg ikke helt enda. Hadde søkt på Høgskolen i Lillehammer, kommet inn, men tenker at det kan bli langt å pendle. Først ta t-bane inn til byen, så tog til Lillehammer og videre evt. buss eller noe slikt til skolen. Kommer til å være dødssliten når jeg kommer hjem. I tillegg vil han jo ha faste rutiner når den tiden kommer (håper på det, ialfall), og da må jeg forlate ham mens han ennå sover og ikke se ham igjen før han har lagt seg.

Heldigvis kommer pappaen til å være hjemme, så han får sett myye til ham da. Men jeg hadde nok ikke klart å overlate til dagmamma eller barnehage, selv om jeg stoler fullt og helt på de.

heisann! nå skal vi flytte til ny kommune ca ett halv år etter permisjonsslutt, så jeg føler det blir veldig "travelt" å skaffe barnehage/dagmamma for så kort tid. Så satser på helgajobbing + ekstra( er sykepleier) til vi er kommet oss i orden etter flytting. Så nåde de politikerene om de fjerner kontantstøtta!!! Og midt oppi syns jeg det er godt å kunne være hjemme ett år til med lillegutt, for han er jo bare liten enda...

Huff, så alt for snart synes jeg, har min første arbeidsdag den 20. november.... Litt trist for pappan har virkelig ikke bestemt seg om han kommer til å ta permisjonen.

Vet ikke om vi får råd til det, har hatt så altfor mye uforutsette utgifter i dette året. Og arbeidsgiveren dekker ikke noe, så han går ned myye for 1 mnds perm.

Jeg synes han skal ha den, for det er en tid som en aldri får igjen.

Annonse

Nei, han er web konsulent og har en arbeidsgiver som han er ansatt hos uten arbeidsgiver ansvar. Får ikke betalt for sykedager heller, hverken hans egen eller barn. Og blir han sykemeldt får han ikke lønn/betalt de første 14 dagene av sykemeldingen.

Sånn er prisen når en hiver seg på IT bransjens konsulentbaserte jobber. Får kun betalt den tiden han jobber.

Det fine er at han får god lønn, og kan jobbe så mye han vil bare han fakturerer kunden.

Har han ikke prosjekt å gå til, noe som arbeidsgiveren skaffer får han ikke lønn heller, og kan bare holde seg hjemme for de har ikke kontorer heller.

Litt skremmende synes jeg, men får se hvordan det går, og når for tiden er det ikke problemer med prosjekter eller kunder for dem. Heldigvis

Det er ikke alle arbeidsgivere som betaler permisjonspenger, da får penger gjennom trygdekontoret.

Gruer med kjempemye til gullet skal begynne i barnehage. Hun begynner 1. februar, så har tatt ut 3 mnd lenger permisjon. Fri hver fredag skal hun ha, men er redd det blir lange dager de resterende 4 dagene. Har dårlig samvittighet allerede!! Men jeg også har planer om å vinne store summer før den tid :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...