Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor er det ikke bra for babyene å sitte før de klarer det selv, jeg har hørt at det er tungt for ryggen, og ikke ser det veldig konfortabelt ut for de heller.

vår baby sitter ikke enda, han er 4 måneder. men han liker da godt å se seg rundt å følge med, blir litt grinete om han ligger for lenge.

så er det dette med velmenende familimedlemmer som heletiden er på oss om a han må jo få site, å se seg omkring, å følge med, etc etc. når jeg sier nei det er ikke bra.

så kommer regla om hva er det å er så ille da, du satt når du var liten , det samme gjorde den og den og tredjemann, og ere klarte dere jo helt fint. det er jo ikke slik at det har vært et stort problem med rygg problemer i tidligere generasjoner og de satt alle sammen.

jeg blir faktisk litt svarskyldig, for jeg vet egentlig ikke akkurat hva som kan skje. tror ikke helse søster vet de heller, for hun snakker bare litt rundt dette med umoden rygg. hadde vært fint med noe å slå i bordet med :-)

få dem til å ti still ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne, jeg. noen?

Skrevet

Ja, hadde vært greit å vite noe litt mer håndfast.. Snuppa vår, setterseg opp selv hvis hun ligger i armene våre, men hun får bare sitte et par sekunder, og da er hun super fornøyd. Liker ikke å la henne sitte, ser jo ut som en potetsekk.. Hun er også fire mnd. VAr på legevakten med henne idag, og da lot legen henne sitte lenge i fanget sitt..Så det er vel gjerne ikke så farlig om de får sitte litt.

Skrevet

p.g.a. at babyen ikke er sterk nok i rygg å nakke så skal den ikke settes opp før den setter seg selv...pluss at mange av de som blir satt opp kryper ikke, og greier heller ikke å sette seg opp selv før de er mye eldre enn et år...det er da ikke heldig...

Skrevet

Det stemmer at ryggen til så små babyer ikke er sterke nok og at det kan føre til ryggplager senere i livet. Det er utrolig mangen unge folk i Norge som sliter med ryggplager og mangen er uføretrygdede pga av ryggsmerter så det er ikke noe å spøke med. Det er jo ikke der med sagt at alle de satt oppe da de var babyer.....

Jeg fikk beskjed av fysioterapeut at det var greit at babyen min sitter på fanget der du støtter henne godt. Da er det ikke farlig å la henne sitte. Det som ikke er bra er hvis hun på streve med å finne balansen selv....alltså ikke sett henne opp i en stol men hvis hun sitter på fanget med god støtte er det greit

Skrevet

Jeg spurte en fysioterapeut og han sa at det ikke er farlig at de sitter i fanget vårt når vi støtter de og holder de oppe. Men det er ikke bra hvis de sitter i stol og blir støttet opp av puter, for da belaster de ryggen på en helt annen måte.

Skrevet

hehe, skrev akkurat det samme som deg samtidig med deg jeg ser jeg :-)

Skrevet

jeg visste ikke dette med min første. og han satt selv da han var 5 1/2 måned. krøp fint og gikk da han var 15 måneder (kunne lenge før men nektet å slippe med den ene hånden.. danset da han var 11 måneder....)

Skrevet

helsesøster sier det er hoftene som ikke tåler belastningen....

Skrevet

MEn legen jeg var hos lot henne sitte helt uten støtte, han bare holdt hendene hennes, hun satt i fanget hans med ansiktet mot ham..

Skrevet

takk alle sammen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...