Gå til innhold

August: super søtbehov


lillip

Anbefalte innlegg

Heisann er ganske ny her inne jeg, men har vært en sniker en stund, men håper noen av dere kan hjelpe meg litt nå..

Er i uke 29+2 nå og har de siste dagene fått et behov for søtt helt ut av den annen verden. Andre som har opplevd dette? Må rett og slett ha no søtt hver dag... Boller, skolebrød, is mm.. Dette tyder ikke bra, men kroppen blir heltdesperat når jeg prøver å ikke ta inn no. Verre enn da jeg slutta å røyke detta. Noen som vet om dette søtbehovet er normalt at kommer utover i svangerskapet, eller er dette et faresignal på at jeg kan ende opp som en av de som går opp over 30 kg i svanegrskape.

 

Noen som har noen erfaringer eller som opplever det samme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja ihvertfall smaker søtsaker mye bedre nå enn ellers.. Spiser heller lit av dette når jeg ikke er gravid og ihvertfall ikke boller og annet bakverk... Men nå.. mmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

De aller fleste gravide opplever et eller annet behov for noe spesiellt å spise eller drikke i løpet av svangerskapet sitt. det er like vanlig som å føle avsky for ting vi vanligvis liker, og du vil kanskje oppleve at enkelte lukter blir helt forferdelig til tider. det som jeg tror er viktig er å dekke behovet du har for noe søtt på en positiv måte. Spis mye frukter for eksempel. te med suketter er noe du også kan forsøke, eller å drikke et glass vann hver gang søtbehovet kommer over deg. Sliter med at jeg har et voldsomt behov for salt om dagen, men det roer seg faktisk når jeg drikker mye vann så det er kanskje verd forsøket. Uansett..., lykke til vider.

Hisen mamma til snart to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp vannmelom! Godt, søtt og utrolig friskt. Og så gjør det jo ikke noe at det er sunt i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...