Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her inne sammenlignet det jeg gjør: nestlegrøt og middagsglass med å spise junk food hver dag. så da tenke jeg at jeg skulle begynne å lage middag selv. men hva gjør jeg? koker poteter og gulrøtter? moser det?

tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det er junk food men.

Hvor gammel er babyen?

Jeg pleier koke poteter, gulrøtter, brokkoli, blomkål. Jeg varierer litt hver dag. Jeg koker kyllingfile`,fisk, svinekjøtt og moser det sammen med poteter og grønnsaker.

Jeg pleier også gi ham kokt ris og spagetti/makaroner og hjemmelagd saus uten salt.

Det viktigste er at babyer under 1 år ikke skal ha salt i maten og at du skal prøve å undgå steikt mat.

Skrevet

Ja, men så LAG middagen selv da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pølse og potetstapp.

Skrevet

ok, tusen takk for svar. hun er 8 mnd. egentlig er det jo ganske dyrt også med disse middags glassene. og jeg blei kjempefortvilet når jeg leste det innlegget her inne, for en dårlig mor jeg er.. trodde alt av barnemat som de solgte i butikkene var bra mat for barna jeg ?

Skrevet

Barnematen i Norge er selfølgelig bra mat men som du sier...det blir litt dyrt. Du må ikke bry deg om sure folk her inne.

Det er kjempegreit å lage maten selv. Da du er komt inn i det så går det veldig greit. Jeg pleier krydde maten litt. Jeg bruker curry, hvitløk og ørter. Men ta kun på bittelitt.

Gutten min likte ikke min hjemmelagde mat i begynnelsen men nå spiser han alt jeg lager.

Du kan også bruke middagsglass til saus.....Hvis vi har spagetti og kjøttdeig så pleier jeg av og til ge spagetti til gutten og ta på saus fra et middagsglass. Da trenger jeg ikke lage to sauser.

Du kan også søke oppskrifter på nette. Søk under barnemat. Da får du litt tips.

Lykke til!

Skrevet

Sjekk www.barnemat.com/kokebok.asp - der er det mange fine oppskrifter! Hvis du registrerer deg, får du dessuten tilgang til mange flere (koster ingen ting).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...