Gå til innhold

Var på helsestasjonen i dag

Anbefalte innlegg

Jenta mi er ni mnd og har begynt å stå og gå rundt bordet og slikt. Hun satte seg opp selv i vogn og på fanget og satt med rak rygg fra hun var 5 mnd. Man seg da om de sitter som en sekk eller ikke. Når de ikke gjør det kan de sitte opp litt. Jenta mi fikk sitte i stol fra hun var 5,5 mnd. Dette var etter anbefaling fra en Fysioterapaut. Som sa at det er mye bedre at de får sitte i ordentlig stol enn en ustabil og svai vippestol feks.(for hun satte seg opp i den også, og satt der å prøve å holde balansen) når de er sterke nok til det,altså ikke sitter med svai i ryggen.

Noen unger setter seg sldri opp selv. Skal de aldri få sitte i en stol de,da?? Det er vel lov å bruke sunn fornuft!!!!! Man seg jo når ungen er sterk nok, og som vanlig:alt med måte!!!

Fortsetter under...

Hvorfor kan ikke folk her inne først og fremst passe sine egne saker fremfor å henge seg opp i andre? Og er det bare jeg som reagerer på at det i det hele tatt står at det dreier seg om "mørkhudede" mødre? Hva har i grunnen hudfarge med saken å gjøre, annet enn å sette mødre av annen etnisk bakgrunn enn etniske norske i dårlig lys..

Forøvrig skjønner jeg jo nå at jeg kan grue meg ordentlig for mitt første besøk i barselgruppen, dersom dette er representativt. Alle de feil jeg som mor nå kommer til å gjøre i nærvær av mer (tydeligvis) erfarne mødre vil bli uglesett og jeg, mer eller mindre, vil bli sett på som en uansvarlig og dårlig mor.

Det er faktisk ikke alle som har dette medføtte mødre-genet, hvor alt er en selvfølge å vite.

Jeg forstår veldig godt at du reagerte på dette, mammaen til 2 søte små.. Jeg synes det høres skikkelig skummelt ut.. Er vel det samme med sitting som det er med at man f.eks skal støtte hodet til babyen når nakken ikke er sterk nok.. Jeg kommer til å være veldig obs på dette når jenten min blir så gammel.. man ser raskt om de ikke er klar for å sitte tror jeg.. Og det høres ut som om de du såg på helsestasjonen ikke var det..

Vet ikke hvordan det er i andre land når det gjelder dette, men kan tenke meg at det er litt annerledes ja.. Greit nok at de kanskje er mindre hysteriske, men når det gjelder akkurat dette er det ikke sikkert at det nødvendigvis er bra..

Annonse

Jenter da.... mange unger setter seg opp selv fra vogna osv. Det er jo ENKELT for dem. Men å sette seg opp selv menes at ungene LIGGER på gulevt, og derfra klarer å sette seg opp selv. Ikke at de HALVLIGGER I SVAI i vognene og drar seg opp selv...det gjorde min jente da hun var 4 mnd. Men jeg går da ikke rundt og sier hun kan sitte. Hun må jaggu meg (thi hi...) klare å sette seg opp selv fra gulvet før jeg kan si at hun sitter selv/kan sette seg opp selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...