Gå til innhold

OK, kall meg prippen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg vil ikke ha noe av banning av bestefar, far og andre familiepersoner når de er sammen med barna. Barna mine er 2 år og 5 mnd. Kanskje jeg er gammeldags, barna lærer jo desse ordene uansett. Men jeg mener at de skal slippe å høre dem fra foregangspersonene sine.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, du er prippen.

Det samme er jeg.

Har du noen gode råd for å oppdra far?

Skrevet

Far er dessverre ferdig oppdratt.

Skrevet

Her sliter jeg med det samme fra 2 tanter og bestemor.. Grrrr

Skrevet

Jeg liker heller ikke banning. Så når det kommer ett banne ord, så kremter jeg høyt. Men jeg tar det ikke sååå høytidelig da. Men man kan jo prøve å begrense det litt mener jeg.

Skrevet

Det er vel ikke så lett å få noen til å forandre seg.

Men jeg klarte iallefall å få min far til å slutte å legge fra seg spikkekniven på gulvet.

Han spikker ved for opptenning og legger fra seg kniven på gulvet. Ikke så lurt med smårollinger i huset. Etter å ha spurt pent neon ganger uten hell sa jeg en dag..

' finner jeg den kniven en gang til på gulvet, skal jeg spikke fingrene

av deg !' Selvfølgelig mente jeg det ikke, og det vet jo pappan min også, men tror det måtte et så sterkt signal til for å få han til å forstå. ( visualisering huskes bedre enn ord ).

Når jeg leser dette høres det ut som jeg kommer fra en helt vill familie, men det var altså bare noe jeg sa for at han skulle forstå. Vi er fredelige mennesker ;-)

Hva kan man si til familiemedlemmer som banner ?

vet ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...