Gå til innhold

Hodet ikke festet-ambulanse til sykehuset ved vannavgang??

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i 39. svangerskapsuke, og jordmor har konstantert at barnet ligger i hodeleie , men at hodet ikke er festet. Har fått beskjed om at visst vannet skulle gå nå, må jeg fraktes i ambulanse til sykehuset- holde meg i ro og ligge helt flatt..

Noen som har opplevd det- vet årsaken til det?

Jeg synes at det virker litt for dramatisk...

Fortsetter under...

dette skjedde meg meg i mitt forrige svangerskap.

men jeg fikk ikke den beskjeden da jeg ringte inn på føden når vannet gikk.

Jeg måtte ligge mest mulig flatt i bilen på vei inn, og ikke gå noe serlig.

Navlestrengen kom vel ikke i klem akkuratt, men jenta mi var lilla når hun kom ut pga at hun hadde navlestrengen godt surra rundt halsen.

Alt gikk bra, men hvis det samme skjer denne gangen, så kommer jeg til å ringe etter ambulanse. Vil ikke ta noen sjangser.

Hei!

Da jeg ringte føden fikk jeg beskjed om at jeg ikke trenger ligge flatt eller komme i ambulanse. Denne "regelen" hadde de gått borti fra for lenge siden sa de da.

Men uansett, så bør dere ringe sykehuset for å høre for sikkerhetsskyld.

Har termin i morgen, og hodet er heller ikke festet her, så JM sa at hvis jeg får rier og vannavgang samtidig så skulle jeg legge meg ned, og ringe føden hvis ikke så var det visst ikke så farlig hvis bare vannet går.. kommer nok ikke til å gå mer enn nødvendig like vel..ringe føden skal man jo gjøre med en gang vannet går, så får de gi instrukser..

Annonse

Jeg har også fått samme beskjed fra legen min.

Legge meg ned og ringe ambulanse dersom vannet går, fordi hodet ikke er helt festet...

Men jordmor som har undersøkt meg, har ikke nevnt noe om dette.

Hmmm, virker som om det er sprikende praksis på dette.

Synes også det virker dramatisk å ringe ambulanse, men tenk om det skulle skje barnet noe...

Jeg syns så absolutt dette må tas på alvor. Vet om ei som var i samme situasjon, hun var ikke hjemme da vannet gikk. Hun dro hjem og pakka ferdig bagen og ventet på faren. Barnet hennes hadde fått navlestrengen rundt halsen, og pga dette endte det med at barnet døde etter å ha ligget i respirator en uke. Det er ikke for å skremme deg jeg sier dette, men jeg kommer iallefall til å ta det rolig hvis vannet går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...