Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Lillemann på 14 mnd har begynt å stange hodet i veggen, med vilje. Nå vi våkner om morningen så ligger han i senga vår og det første han gjør er å stange hodet i soveromsveggen tre-fire ganger.. ganske hardt. Først så prøvde jeg å si nei, ikke gjør det det gjør vondt osv, men da lo han bare og gjorde det igjen. Jeg har prøvd å "overse" han, men nå de siste dagene har jeg tatt han fysisk bort og sagt nei sånn gjør vi ikke, det gjør vondt. Noen andre som har barn som gjør sånn? Han må jo kjenne at det gjør vondt første gangen, hvor mange ganger må han prøve. Og han kan da ikke glemme dette fra dag til dag? Han gjør det i gulvet av og til også, hvis han først ligger der nede, men det prøver vi å unngå. Huff ble langt dette, men må bare høre om jeg gjør noe riktig eller hva.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har hatt det samme problemet med sønnen min.... Men det har avtatt etter at vi tok han bort og forklarte han at det er nei og at det gjør vondt og vi aktivisere han med noe annet, slik at han glemte det. Om vi bare sa nei, så begynte han bare å le og gjorde det flere ganger.... Han har fremdeles litt tendenser til det, men det er når han er sint og ikke får viljen sin og når han ikke mestrer ting han gjerne vil, tror dette kan komme av at han ikke ennå klarer å kommunisere med oss ( han kan jo bare hyle og skrike og si mamma,pappa og mø). Så han gjør det i ren frustrasjon en skjelden gang....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 ååå det var "godt " å høre at vi ikke er alene da. Blir jo litt bekymra da. Da fortsetter jeg slik jag har gjort til nå. Tusen takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå