Gå til innhold

Hva sover deres 2-3 åringer i? (seng)

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken seng vi bør kjøpe til vår to-åring, skal vel bytte ut sprinkelsenga snart..Pappaen er for en sånn type Stompa, sånn høy seng med greier under, og trapp på siden.

Det er da ikke jeg, ser for meg at han ramler i trappa når han skal ned i halvsøvne, eller faller utenfor sengekanten og over en meter ned til gulvet..............Ville heller kjøpt en lav seng med litt kant, gjerne vokseseng, som ikke er så stor i begynnelsen, men..vi blir da ikke enige om hva vi skal kjøpe. Hva gjør dere?

Argumenter for og imot det ene eller andre ønskes.....;-)

Fortsetter under...

nå sover minsten fortsatt i sprinkelseng, men da de to eldste byttet fra spinkelseng fikk de vanlig stor seng (90x200). Våre har skråtak der det er mest naturlig med seng, så køye eller lignende var ikke aktuelt. Minsten skal kanskje få den senga jeg brukte før jeg flyttet hjemmefra, når det bare en noen som kan få den med (ikke så lett når det er 4 timer biltur, litt kjedelig å kjøre hele Gudbrandsdal med henger ...). Er og vanlig stor seng.

Spørs vel veldig hvor aktiv han er om natta. Eldste vår kunne nok hatt en slik seng som du snakker om, for hun har alltid ligget veldig rolig om natta, og ikke drevet noe sprell, men tror ikke det hadde gått for andremann.

Men hvis det er trangt på rommet hadde det kanskje vært fint å få senga litt opp og få ting under den... Så jeg vet ikke.....

Hjalp vel ingenting dette sikkert...

Vi kjøpte seng til gutten vår (2 år) på Ikea. Den kostet 250 kroner. Perfekt seng. den er 170 x 75 cm.

Jenta vår (3,5år) har køyeseng. Hun har ligget oppi og nedi siden hun var 2,5 år. Har aldri ramlet ned.

Det skal ganske mye til for at de ramler ut av en høyseng med kant. Men dere som foreldre kjenner jo barnet best på det pungtet.

Gutten vår skal få køyeseng etterhvert. Slik at han kan ha venner til å ligge over når han blir større, uten at vi trenger å finne frem ekstra seng. Og nedre køye kan brukes som sofa når han vil ligge oppe. Eller det kan henges på "gardiner" i nedre køye, slik at de har en liten hytte. Og en køyeseng er alltid på "mote".

Jeg hadde malt rommet til gutten vår med diverse figurer på veggen. Derfor ble det ikke køyeseng med en gang. Og en seng for 250 kroner er jo ikke bortkastet når den skal byttes ut.

Vår sover ennå i sprinkel seng, hun blir 3 i slutten av august. Men tenkte hun skulle få vokse seng, for den tar mindre plass på ett lite rom..

Storesøstern fikk sånn halvhøy Ikea seng da hun var snaut 3,5 år. Har gått fint, selv om hun ligger urolig. Men sånne stompa er jo enda høyere, så det hadde jeg nok ikke turd til et så lite barn.

Om det er en sånn kjempe høy stompa seng det er snakk om , så tror jeg ikke disse anbefales før barna er ganske store, 5-6 år tror jeg. Sjekk aldersanbefalingen så har du det trumf kortet overfor manne din...

Lykke til.

Annonse

Jeg var på Ikea i går og kjøpte juniorseng til vesla som blir 3 år til høsten (tror den heter Hensvik, er 70 x 160 cm og har sengehest). Det blir bokhylle i samme serie... Tør ikke gå til innkjøp av en høy seng med plass under så tidlig, det får komme når hun blir større (og evt. om hun ønsker seg det). Er også betenkt i.f.t. høyden både når det gjelder å klatre i stigen og falle ut i søvne. Denne sengen kommer hun fint ut og inn av selv uten problemer.

snuppa har smijernsseng fra ikea.. den har noen smijernskruseduller ved siden av hodegjerdet og nede ved beina som fungerer som sengehest....

det er en vokseseng som ikke er så innmari høyt oppe fra gulvet...

men, grunnen til at vi kjøpte den er fordi det er en ordentlig prinsesseseng...

Annonse

Vi var å kjøpte seng i dag!! Tullmor er 2.7 år og vi kjøpte en juniorseng (175x75) på Skeidar. Stor seng som feks Stompa venter vi med til hun evt blir større. Storesøster hadde en Stompaseng, men vi ble veldig fort lei den alle sammen. De tar veldig stor plass i rommet! Storesøster fikk en slik med pult og sofa under da hun begynte på skolen. Hun er nå 11 år og vi solgte den sengen for 1 1/2 år siden.

Skulle vi ha kjøpt stor seng til tullemor ville nok valget falt på en type som heter Hemnes fra Ikea. Den er kjempesmart og fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...