Gå til innhold

Hvorfor er ikke hvete bra da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i ett av innleggene under her at hvete ikke er bra for babyer. Hvorfor det da? Jeg gir hvetegrøt med havre til min 7 mnd gamle baby, og aldri hørt noe før om at det ikke er bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på også, helsesøster sa til meg at jeg skulle begynne hvetegrøt...

Skrevet

Hvete er den kornsorten som inneholder mest gluten. Det kan være tungt fordøyelig i starten.

Skrevet

Rart de har det i grøt fra 4 mnd egentlig.

Skrevet

hvete er som loff.... det er det fine kornet....

en kan spise det av og til, men ikke hele tiden. må ha variasjon med andre korn sorter.... .

Skrevet

Man kan jo veksle litt mellom grøttypene også.

Skrevet

Det er vel fordi det innerholder gluten. Men alle babyer skal introduseres for dette. Helst mens man ammer. Men man skal begynne forsiktig i tilfelle allergi.

Jenta mi på 7,5mnd har begynt med havregrøt å den er det gluten i.

Tenkte jeg skulle få begynt med det nå som mens jeg ammer, vet aldri når hun plutselig ikke vil ha pupp

Skrevet

Hvete er det også lettere for at de blir treg i magen av- akkurat som oss voksne. Vi spiser ikke lofff to ganger for dagen vi heller :)

Skrevet

Her blander vi halvt om halvt med hvete og havre-grøt..

Skrevet

Og hun bajser hver dag =))))

Skrevet

har hatt to ulike helsesøstre til min, har flytet på oss og begge har sagt dette. aner ikke helt hvorfor, den første snakket noe om opptak av stoffene igjennom tarmen

og den andre sa noe om at det stemmer det, i følge navnet på noen retningslinjer som jeg ikke husker navnet på, skal de ikke ha hvete før seks måneder, før sa de før fire.

videre sa hun at siden det ikke er bra med hvete før seks måneder, ville nå hun tenke at det ikke nødvendigvis var så bra med hvete etter seksmåneder, og at her på helsestasjonen sier de at hvete er noe av det siste matsorten de bør introduseres til

jeg aner ikke hvorfor dette er, og jeg vet de har det i butikkene, akkurat hvorfor og hva som skjer i tarmene aner jeg ikke. men jeg kan bruke andre ting, jeg føler ikke jeg på død og liv må gi han hvete nå, siden det er littt o,diskutert.

jeg vet ikke akkurat hva som skjer med ryggene til babyene om de sitter for lenge i bilsete heller, jeg vet derimot om at de flestebarn som er mer enn ti år har tilbrakt mange timer i bilsete, uten at de i dag har store rygg problemer

men jeg velger å tro at det er hold i alle disse tingene som de advarer mot, at de har bedrevet forskning av en viss kvalitet,og så lenge det ike er et stort problem å unngå de så velger jeg å gjøre det.

er litt lei av folk som er eldre som sier at en er over hysterisk for det ene eller det andre, når en følger råd fra helse stasjonen. og da jeg hadde barn så gjorde vi nå både slik og slik.

dem om det, jeg vil ikke gjøre det, nå når vi vet bedre. vil jo ikke skade han å ikke gi hvete, eller ha han liggende i bilen. så da er det bedre for oss :-)

ops sorry tok helt av, men har en slik diskusjon gående om dette med sitting, skal heller starte en ny tråd om det ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...