Gå til innhold

Kan man ha malt i mme til nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt som har litt vondt i magen, tenkte jeg skulle prøve med litt malt i mme. Er det noen grense for når de kan begynne med det?

Hva er doseringen man blander?

Han drikker ca 60ml pr måltid, veier 2500 gram

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp! Det går så fint så! Fikk jenta mi 5uker før tida og måtte få erstatning, hun måtte malt i melka, for hun sleit litt med å fordøye jern-tillegget hun fikk. Bare ta en halv teskje eller noe! Prøv med litt og se om det hjelper :) Ellers, funker sviskesaft bra og ;)

Skrevet

ja, det kan du. Du bør ikke bruke mer enn max 3 ts pr døgn. Du må nesten prøve deg litt frem, begynn med 1 ts. For mye malt kan gi magevondt, så pass på! Blander du en og en flaske, eller blander du en døgnrasjon i gangen? Vi blandet for ett døgn i gangen i begynnelsen og da brukte vi 1-2 ts i hele den blandingen. Hvis vi ga 1 ts i en flaske fikk han vondt i magen. Har han vondt i magen for at han ikke bæsjer eller er det luft? Hvis det er luft ville jeg heller prøvd minifom eller fenikkel ( får begge deler på apotek)

Skrevet

en skal ikke gi gi sviskesaft til de som er et par måneder, en skal vente til minimum fire sa de til meg på barneklinikken

gutten min hadde en infeksjon og fikk antibiotika i store mengder og etter det ble magen litt rar i lang lang tid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...