Gå til innhold

hva er "normalt" blodtrykk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

120/80 tror jeg er normalt trykk, så da har du lavt, men det er ikke farlig. Bare sett deg ned om du blir svimmel. Har også lavt BT, men jordmor sa at det faktisk er bedre å ha lavt trykk enn høyt eller normalt. Da har man nemlig et godt utgangpunkt for senere i svangerskapet. BT stiger som regel mot slutten av svangerskapet.

Nå veit ikke jeg hva du pleier å ligge på, men det hørtes lavt ut. Sa ikke legen noe til det?

Jeg ligger normalt på 125/70. Hadde 100 el 110/60 for noen uker siden, da besvimte jeg og fikk beskjed om at det var fordi blodtrykket var for lavt. Men det spørs litt hva du normalt ligger på. Men hadde jeg vært deg, ville jeg forhørt meg om det. Er du svimmel og uvel, eller blir det, veit du årsaken. Vil da råde deg til å sette deg ned. Ikke farlig å besvime, men fallet kan være det. Mener ikke å skremme deg, men bare en tankevekker om det skulle skje. Men hør med legen din du, nok en gang kan det være ok for deg;-)

Vi prata så mye om det med lavt blodtrykk før hun målte det, fori jeg har hatt veldig lavt før. så hun gikk sikkert ut ifra at jeg skjønte tallene. Men da er nok det grunnen til at jeg nesten besvimte på jobb idag da. Godt å vite. For jeg hadde litt for høyt Hemoglobinnivå (jern), ikke farlig høyt da, men jeg skulle IKKE ta jern.

Sist jeg var hos lege, uke 20, målte jeg 100/55, han syntes det var for lavt. Skal til lege igjen denne uke og jordmor neste, hun har sagt at viss jeg kommer ned i 95/55-50, vil de sjekke om alt er normalt.

Jeg vet ikke helt hva dette vil si, jeg føler meg i grunnen ok, veldig trøtt å sånn, men det er jo vanlig uansett.

Jeg har hørt MYE forskjellig praksis når det gjelder BT....hørte om en dame som hadde 80/45 og det var "helt normalt".....

Det som er viktig er at urinen din er fin med tanke på svangerskapsforgiftning å sånn og der har min vært helt fin.

Annonse

Jeg hadde 95/60 sist. Det er lavt, men ikke for lavt om du skjønner. Det er ikke farlig å ha lavt blodtrykk, men er ikke bra å ha høyt blodtrykk... Du skal bra lavt før det blir farlig... (Husker ikke helt hvor lavt men lurer på om det var 70/?. )

Jeg har alltid hatt lavt blodtrykk..

Svangerskapsforgiftning har ikke noe med lavt blodtrykk å gjøre iallefall, da stiger det. Jeg hadde det ved sist svangerskap. Lå på 125/70, så steg det bare, ble lagt inn på 145/110, i tillegg til protein i urinen. Så det trenger du ikke bekymre deg for;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...