Gå til innhold

Det var dette bekkenet da....

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få smerter i korsryggen/halebeinet.... Inni rompa på en måte, og det gir en nummen og til tider krampeaktig følelse ut i hofta og nedover venstre lår. Jeg går og står mye på harde gulv i jobben, og etter en travel dag, er jeg ganske mørbanket. Er 22 uker, og har jo en stund igjen.... Noen som har erfaring med en sånn type smerte? I forrige sv.skap hadde jeg litt problemer med vondt i korsryggen de siste 2 mnd, kan det komme tidligere i andre sv.skap? Kan problemer med bekkenet gi isjassmerter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5135828-det-var-dette-bekkenet-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nesten 22 uker og ble sykemeldt med diagnosen bekkenløsning i dag med noenlunde sånne smerter som du beskriver... Vondt i halebeinet, nedover rumpa, innsida og utsida av lårene, korsryggen.

Vet ikke om det gir isjiassmerter, har heldigvis sluppet unna det så langt i så fall.

Hei. Jeg er 15+2 i dag. Har hatt en del vondt den siste tiden jeg også. Ikke i korsryggen, men i høyre rumpeball og det skyter liksom ut i hofta og nedover høyre låret. Fryktelig vondt!!! Spurte jordmor om det var bekkenløsning, men fikk beskjed at det var isjass nerven som kommer i klem når bekkenet beveger seg. Fikk noen tips: bruke gode sandaler (anbefalte spotec sandaler), ikke gå turer på asfalten heller i skog og mark, og å bevege hoftene og bekkenet så mye som mulig selv om det er vondt. Lykke til da!

Er selv i uke 20 og har hatt smerter og stråling i "rumpa"/halebeinet og nedover beina (særlig høyre bein) siden uke 14. De siste ukene har smertene økt. Særlig etter mye tråkking. Setter jeg med ned da, er det så vidt jeg kommer meg opp igjen og da halter jeg som en gammel dame... Var desperat forrige uke og gikk da til kiropraktor som konstanterte bekkenlåsning. Har hatt to behandlinger og det knekker noe voldsomt i hoftene/bekkenet (?) og i ryggen hver gang. Føles straks bedre etter behandlingen,men synes smertene kommer litt for kjapt tilbake. Kiropraktoren sa at det vil ta tid før det blir ordentlig bra. Fikk råd om å gå med korte skritt, gå i ulendt terreng og være i moderat bevegelse (burde ikke gå sammenhengende mer enn 20 min).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...