Gå til innhold

hvis en baby blir født i uke 32/33...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror det er veldig liten sjangse for at det skal gå dårlig :)

De fleste barn som fødes etter uke 30 klarer seg. Mener å huske at det var ca 95% for å overleve. (og prosentene gikk ikke lenger enn til 98%) så det er ganske sikkert.

Om det går bra eller dårlig så vet jeg ikke helt hva du tenker på. Men barnet må nok sikkert ligge i kuvøse litt. Noen ligger 1 dag, mens andre ligger lenger. Noen til "termin". Kommer kansje litt ann på om du har fått lungemodning eller ikke. Ellers så får nok barnet andre problemer som med suging.. og gul sott! men dette kommer seg jo etterhvert. Sugingen er vel det som tar mest på og du må jobbe hardt med!

Jeg fødte en liten gutt i februar i fjor, og jeg var da 31+6.

Han lå i kuvøse i to uker også fikk vi reise hjem etter fire uker.

Skal ikke si at det ikke var en skremmende opplevelse, men det var visstnok ikke noen stor fare for livet, og han bærer ikke noe preg av å være født for tidlig i dag :0)

Virker som de er veldig proffe og har mye kunnskap om behandling av premature babyer...

Håper på å gå tiden ut denne gangen : 0)

Legen min sa at bare jeg kom meg til 32 fullgåtte uker, så var sannsynligheten for at det skulle gå galt veldig liten. Babyen må nok ligge i kuvøse en stund fordi lungene ikke er så sterke da, men ellers er nok den lille tassen ganske "ferdig" på det tidspunktet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...