Gå til innhold

Har noen her erfaring med modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg på min første time med modningsakupunktur. Jeg har termin om to uker. Jeg har jo lest litt om dette og hørt jordmor skryte veldig av det, men egentlig vet jeg veldig lite om det.

Hadde, for å være helt ærlig, aldri hørt om det før. Jeg fødte sist for 3 år siden.

Vet noen om det gjør vondt? Hvor setter de nålene henne?

Takknemlig for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 4 behandlinger og hadde heller ikke hørt om det før!

De garanterer ikke at du går i fødsel før tiden, men det kan være med på å gjøre åpningsfasen kortere.

Jeg responderte ikke så veldig på nålene den første behandlingen, men det kom seg på de andre..

Jeg fikk nåler i høyre fot, en under navlen, og en i hver hånd.. Det er ikke vondt, men noen av nålene kan være litt ubehagelige akkurat i det de treffer. Jeg trodde jeg skulle kjenne mye mer av stikkinga!

Nå fikk ikke jeg bare nåler for modning, men også for kvalme og avslapping.. sovet skikkelig godt etter behandlingene:)

Lykke til!

Skrevet

Dette virker spennende..kansje jeg også vil prøve!! Når bør man begynne med sånt da? Er det dyrt? Vet at Legen min driver med det..

Skrevet

Fikk det gratis av min JM ved forrige sv.skap. (fødte gutt i fjor). Tror vi begynte så smått i uke 36 og så øket hun intensiteten på punktene og div.

Hmm kanskje derfor jeg hadde verdens letteste fødsel sist?? Har jammen ikke tenkt over at d hadde noe med akupunkturen å gjøre. Men det tror jeg nå. Jepps skal be om å få det denne gang oxo.:-)

Skrevet

se svaret jeg har gitt under annet punkt om modningsakunpunktur

Skrevet

Hei alle sammen!

Takk for alle svar!

Min jordmor sa at det var vanlig å beg i uke 38, og ta 2-3 behandlinger. For ca 20 % var det null "respons".

Jeg skal gå i Stavanger, der koster det kr 300,- pr. gang.

Lykke til videre alle sammen!

Hilsen hovedinnlegger

Skrevet

Vet noen hvor man kan få modningsakupunktur i Oslo? Har ikke lyst til å bli satt i gang tre uker over termin og fortsatt helt uten tegn til modning en gang til... Jeg blir veldig optimistisk og lettet når jeg hører om gode erfaringer! Endelig noe som faktisk hjelper! Sist gangspratt jeg opp og ned trapper og styrte og holdt på og kroppen tok ikke hintet. Og bringebærte gjorde ikke susen sist...

Skrevet

Vet noen hvor man kan få modningsakupunktur i Oslo? Har ikke lyst til å bli satt i gang tre uker over termin og fortsatt helt uten tegn til modning en gang til... Jeg blir veldig optimistisk og lettet når jeg hører om gode erfaringer! Endelig noe som faktisk hjelper! Sist gangspratt jeg opp og ned trapper og styrte og holdt på og kroppen tok ikke hintet. Og bringebærte gjorde ikke susen sist...

Skrevet

Tror de fleste akupunktører gjør dette. Iallfall gjør hun jeg har gått til for bekkenløsning det. Slå opp på Gule sider, finn en som er nærme og ring og spør!

Skrevet

Hovedinnlegger, e du her ennå?

Eg født og for 3 år siden, faktisk neste mandag.

Fikk då modnings akupungtur på sykehuset for eg va så sprengt og ikkje greide å gå lenger, dette va 12 dager før termin.

Men nå får jo alle det 3-4 behandlinger før fødsel, forstår dette e igjennom jordmor. Eg gadd ikkje e gå te jordmor denne gang. Korr ska du gå? E det bare te å ringa? Tenkte å hørre med legen om det, men ska ikkje der før om ei uga.

Skrevet

Jeg går til akupunktur nå for div. svangerskapsplager, og jeg har også tenkt å gå til fødselsforberedende akupunktur. Akupunktøren jeg går til, er også jordmor, og det er en ekstra trygghet ved det. I sin brosjyre skriver hun:

"Modning og fødselsforberedende behandling starter fra ca. uke 35 i svangerskapet. Denne behandlingen har vist seg både erfaringsmessig og ved forskning å hindre overtid, korte ned lengden av fødselen og generelt styrke den gravide før fødselen."

Jeg har også lest at noen har snudd babyen fra seteleie til hodeleie ved hjelp av akupunktur.

For dere som bor i Oslo, vil jeg anbefale henne, hun heter Mette Kim Groth og jobber på Nordstrand Helse & Velvære, Sæterkrysset, Ekebergveien 237, 1166 Oslo, tlf. 22 74 07 02/99 45 27 77, og også på Linderudklinikken, 3. et. i Linderudsenteret, Erich Mogensønsv. 38, 0594 Oslo, tlf 22 63 10 26/ 99 45 27 77.

Hver behandling koster kr. 300,-

Jeg vet også at det er en jordmor + akupunktør på Balderklinikken i Oslo.

Hvis dere skal oppsøke andre akupunktører, er det viktig å sjekke at de er medlemmer av NAFO, Norsk Akupunkturforening. Da er man sikret at man får kvalifisert behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...