bollerusk Skrevet 23. mai 2006 #1 Del Skrevet 23. mai 2006 Babyen min på snart fire måneder rker så veldig misfornøyd med pupp og mat de siste dagene. Jeg merker at jeg har fått veldig lite melk i det siste, og han suger og suger men blir aldri fornøyd.. Virker som om det kommer melk i ca tre min. og etter det så er det bom stopp. Da blir han så frustrert at han hyler. I tillegg har han begynt å våkne oftere på natta igjen, noe han ikke har gjort siden han var en mnd. Er dette et tegn på at han ikke får nok mat?? De siste to dagene har jeg vært nødt til å gi ham mme to ganger om dagen for at han skal virke mett. Han er stor for alderen, 7,5 kg. Kan dette bety at han rett og slett trenger mere næring? Skal jeg begynne å gi grøt og mme? jeg har veldig lyst til å fortsette med ammingen, men hva skal jeg gjøre?? Er så koselig å amme, ikke minst er det lettvindt i motsetning til flasker. (syns jeg da..) Og ikke minst er det jo sunt. Takk for alle seriøse svar... Hilsen uerfaren 1.gangs mor. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5134936-melkestopp-etter-fire-m%C3%A5nder-trenger-noen-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #2 Del Skrevet 23. mai 2006 Gå til legen di og be om en ammespray (Syntocinon). Det som ofte skjer på denne tiden er at utdivningsrefleksen blir treig, og denne sprayen hjelper den i gang. Hvis du tar den like før du ammer, så kan den hjelpe slik at det kommer mer. sprayen er helt ufarlig så det skader ikke å prøve. Den hjalp meg og andre jeg kjenner, masse. Hvis den ikke hjelper, så kanskje du skulle snakke med helsesøster om å gi mere mat. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5134936-melkestopp-etter-fire-m%C3%A5nder-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-5136765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 24. mai 2006 #3 Del Skrevet 24. mai 2006 Det er for det foerste vanlig med urolige perioder sammen med veldig effektiv amming i denne alderen. Skriker han fordi han er ferdig? Det er jo den eneste maaten aa "si ifra" for ham? Groet er mer aktuelt enn mme etter 4mnd. Snakk med hs om det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5134936-melkestopp-etter-fire-m%C3%A5nder-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-5140495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkfrøkna Skrevet 25. mai 2006 #4 Del Skrevet 25. mai 2006 Det er veldig mange som tror de holder på å miste melken rundt 3-4 måneder. Dessverre er det da også mange som gir opp ammingen. Men: ikke gjør det! Sannsynligvis har du bare økedager nå. Legg ham ofte til brystet, etter noen dager til har du nok mer melk igjen. Det hjelper iallfall ikke å begynne med MME, da får du snarere mindre melk. Husk også at babyen får ut mye mer melk enn det du klarer å få ut ved å pumpe deg. Jeg følte at jeg plutselig mistet melken da lille Snupp var drøyt 3 måneder. Var litt fortvilet, men ammet og ammet. Måtte gå over til å gi henne av begge brystene i stedet for bare det ene, som vi pleier. Likevel: lite... Tok noen dager, men så plutselig var det mer enn nok melk igjen! I boka "Småbarn - de første tre årene" skriver dessuten helsesøster følgende: "For de fleste skjer det noe med ammingen når barnet er rundt tre måneder gammelt. Barnet begynner å bli mer oppmerksomt på tingene rundt seg, og mister derfor litt av interessen for ammingen. Det drikker mindre melk, og legger derfor heller ikke på seg så mye lenger. Den manglende eller langsomme vektøkningen er helt naturlig på dette tidspunktet. Virker barnet fornøyd og utvikler seg fint, er det ingen grunn til bekymring, og det skal ikke ha noe morsmelktillegg av den grunn". Så mitt råd er: - ta det med ro. Drikk mye, slapp av, ikke stress, konsentrer deg om å amme ham mye de nærmeste dagene (hver 2. time, iallfall i perioder). Drikk gjerne ammete (fås på apotek), det skal også hjelpe. - vent litt til med grøt. - ta evt en prat med helsesøster. - du kan også kontakte ammehjelpen (www.ammehjelpen.no) - der kan du få god hjelp /gode råd/tips!! - undersøk evt den nesesprayen som ble nevnt her. Vet om mange som har fått god hjelp av den!! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5134936-melkestopp-etter-fire-m%C3%A5nder-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-5159700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå