Gå til innhold

Oktober: Har nå vært på ul for 2.gang...


Arb.ledig husmor

Anbefalte innlegg

Hei!

På ul forrige gang, 5.mai, ble jeg satt tilbake 13 dager fra min termin, og i dag ble jeg satt tilbake enda 4.dager. Så jeg gikk fra termin 2.oktober til 19.oktober. Når vi sa til legen at vi ikke hadde hatt sex når befruktningen skal ha skjedd, ville han ikke tro oss, og holdt på sitt.

 

Er det noen av dere som har opplevd det samme? Når jeg går inn på babyverden, finner jeg ut at siste mens skal ha skjedd rundt 10.januar, noe som iallfall ikke stemmer! For jeg hadde ikke mens i januar i det hele... Jeg er første gang, og kjempeforvirret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du regelmessig mens da??? Av og til kan jo en syklus vare leeeeeeeeeeeeeeeeeeenge uten at man vet det, kan komme av stress/kosthold osv. Så det kan jo hende at du har hatt en veldig sen eggløsning, eller?? Bare en idè i alle fall. Hendte med en venninne av meg og, hun regnet ut termin 16januar -06, legene sa 5februar, babyen kom 10februar... (normal størrelse og alt) Så tenk heller for sent enn for tidlig, det kan bli laaaaaaaaaang ventetid hvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde regelmessig fra oktober t desember, altså siste mens... Og i den perioden brukte eg ikkje prevensjon... Så eg syns det er rart at de da sier at syklusen skal være helt annen enn det den har vært. Vi har valgt å prøve å få en privat ul litt senere i svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trodde da virkelig man måtte ha samleie for å kunne bli gravid????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med deg altså! jeg var på tidlig ul hos privat jordmor i uke 14, da fikk jeg termin 22sept. så var vi på ul inne på SUS, da fikk jeg termin 7.oktober! og vi får det ikke til å stemme med noen ting, da slo graviditetstestene ut før jeg sku ha blitt gravid osv.. jeg fortalte legen min om dette også og sa at vi ikke fikk det til å stemme i det hele tatt, men ho sa bare at vi får se på neste ul igjen, som er 2.juni.. (måtte tilbake fordi ungen lå bak morkaka og med ryggen ut, så ho fikk ikke sett så mye.. )

men men, ungen kommer når den er klar, selvom vi ikke får det til å stemme i det hele tatt.. litt frustrerende i begynnelsen når jeg trodde jeg var halvveis og ble satt to uker tilbake i tid, men nå går det helt greit, har fått vendt meg til tanken nå.. men klarer ikke å forstå det for det om...

huff, dette ble masse rot, men men, sånn er det med den saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare nevne at når de regner ut termin ved ultralyd ser de jo utelukkende på barnets størrelse og mål, befruktningsdato har da ingenting med saken å gjøre.... de følger bare skjema! så derfor er det jo ikke alltid det stemmer helt, men en eller annen mal må jo helsevesenet forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok at de bare forholde seg til barnets størrelse osv, men befruktningsdatoen må jo ha noe å si, for jeg mener at det er umulig å være gravid uten at barnet er blitt unnfanget først! Det verste er at de ikke hører på meg som sier at jeg vet med sikkerhet at jeg ikke hadde samleie når barnets skal ha bli unnfanget!! Og det at jeg fikk positiv test med klare og sterke røde streker på testen etter 14 dager, synes jeg er merkelig. Venninna mi gjorde det samme, og fikk negativ test. Og jeg hadde tenkt å ta testen noen dager før 14 dager også, men venta litt. Og jeg tror med sikkerhet at testen hadde vist positiv da også!! Så befruktingsdatoen MÅ ha noe å si!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at størrelsen avviker fra det normale da?

Er det vekstavvik?

 

Ikke for å skremme deg altså... Men.. kanskje det e ren forklaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også satt noen dager tilbake på UL (bare fire dager, men de dagene har skapt rot i , blant annet, min oppfatning av hvor langt jeg er kommet) og det var, som nevnt ovenfor, grunnet hodemålet. Størrelsen på baby forøvrig stemte med det jeg har lest skal være ca-mål i den uken jeg TRODDE jeg var da UL fant sted.

 

En kollega av meg kunne fortelle at hun hadde opplved det samme med sine to barn, men at de begge hadde hatt mindre hodemål enn "vanlig", også ved fødsel. De øvrige målene hadde stemt med at hun var godt på overtid. Så; fryktelig kjedelig å bli "overkjørt" på denne måten, men det er nok en "skjebne" flere av oss deler, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hællæ!

Det er MYE FORVIRRING hva termindato iforhold til mensdato angår! Tror jeg har skjønt noe.. Vi har nøyaktig dato for eggløsning, befruktning og første celledeling grunnet assistert befruktning. Likevel stemmer ikke ul-termindatoen! Vi har fått en termin som tilsier mens da jeg ikke hadde, og befruktning da jeg ennå hadde mens og før faktisk befruktning fant sted. Jeg har ikke vært sammen med noen andre enn mannen min. Dette er jo like forundelig for de 2 ul-legene vi har vært hos i grunnen. Det vi får høre, er at celledelingen rett og slett kan gå langsomt eller raskt i starten på graviditeten, tidspkt for når embryoet fester seg i livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann:)

 

Var på ul i går,da hadde jeg etter egne beregninger gått gravid i 17 uker. men han som utførte ultralyd på meg mente jeg umulig kunne vere mer enn rundt 12 uker på vei. det er uforklarlig,han gikk etter str på barnet, som faktisk ikke var så stort,men for å hoppet rundt og veivet med både armer og ben.jeg har selv funne ut at d skjedde helt i begynnelsen av februar,for da hadde jeg eggløsning og jeg fikk ikke mens etter dette, men i følge legen så skjedde det altså i mars en gang,men da hadde jeg verken mens eller eggløsning, så jeg er veldig forvirret over systemet deres..så nå er termin utsatt ca en mnd viss vi skal tro på legen..min mor fortalte meg at det ofte har med hvordan du selv er bygd, og at det kansje er derfor ungen er så liten. jeg er 1.70 høy, men er ganske slank og ikke så veldig bred over hoften. så jeg har litt tro på den teorien der..skal på ny ul den 29 juni så vi får se hva han finner ut da..

 

dette ble både langt å kansje litt rotete men håper det gir litt mening til alle dere som lurer:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann....... vi har også blitt satt tilbake masse... var på ul i går, og da skulle jeg være 18 uker akkurat... men babyen var så liten at hun trodde jeg bare var 15 og en halv uke på vei...... vet vel når vi hadde sex... åhh, blir så frustrert... men hun som vi var hos sa at cædcellene kunne leve opp til 10 dager, så da er det bare å vente å se.... Fordelen er at du mest sannsynlig føder før terminen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd i uke 17+6 og vi ble satt tilbake til uke 16+3. dette fordi barnet vårt var lite. Når folk nå spørr hvor langt jeg er, så vet jeg ikke å svare. hvilken termin bør jeg følge? er nå 20+1 eller 18+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...