Gå til innhold

Har hatt en MA, men vil prøve igjen.

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ikke akkurat i denne gruppen ennå, men jeg har så lyst å prøve igjen så fort som f.. fordi jeg lengter og lengter. Kjenner at denne ventingen faktisk er kjempe trist. Hører også at vi skal vente en syklus, men er dette virkelig bare fordi dem skal ha en menssyklus å gå utfra, ikke at livmoren skal komme seg tilbake til opprinnelig form etter en MA?

Jeg mistet min spire i uke 12, men utviklingen viste at fosteret døde i uke 10.

Men jeg er litt avhengig av å treffe eggløsningen, av forskjellige grunner. Noen som kanskje kan gi meg en pekepinn, istedet for å teste i 14-20 dager?

Før hadde jeg en gjennomsnittlig syklus på 27 dager. Dvs. at jeg har hatt mest av 27 dager, men varierer med 27-28-29 dager.

Jeg bare spør, i håp om å få hjelp eller tips.

Klem til alle sammen her inne, og lykke til med deres svangerskap.

Fortsetter under...

Heisann kjære deg!

Så trist å høre om din MA =( Jeg var i akkurat samme situasjon som deg i august i fjor - MA i uke 12 og babyen hadde vært død siden uke 10-11. Jeg hadde utskrapning og det tok meg 4 mnd før jeg ble gravid på nytt. Den måneden jeg ble gravid testet jeg med ELtester fordi jeg var usikker på eggløsning og syklusen min i det hele tatt. Begge de to mensene jeg fikk etter utskrapningen(den første mensen kom 7 uker og 2 dager etter utskrapningen!!!), var ganske mye kraftigere og mer ubehagelige enn det jeg vanligvis pleier å ha - pluss at syklusene mine da var på 31 dager begge gangene. Det ble bare noe kluss med mine ELtester - jeg testet positivt i 5 dager på rad med Hurtigtest, og da jeg kontrolltestet med Clearblue ELtester noen dager inni mellom, viste de negativt, samtidig som Hurtigtest viste positvt. Jeg var kjempedeppa - for jeg var så inderlig klar for å bli gravid igjen så fort som overhodet mulig. Men uansett må jeg ha hatt EL en av de dagene for jeg ble gravid. Jeg tror jeg hadde El litt senere enn jeg først trodde.

SÅ du kan jo prøve å kjøpe inn ELtester for å finne ut sånn ca når tid du har EL. Det kan være syklusen din blir på flere dager nå fremover - vanskelig å si.

Håper du snart er på an igjen da - vet åssen det er å gå å lengte sånn som du gjør nå - ikke no gøy! Skal krysse fingrer og tær for deg =)

Leit med din MA, er så vondt at folk skal oppleve sånnt..

Jeg hadde MA første gang jeg var gravid, den ble oppdaget 11+4 og fosteret hadde dødd ca uke 8-9. Hadde utskrapning, og første syklus etter den hadde jeg ikke EL. Men mens kom ca fire uker etter utskrapningen. Jeg ble gravid igjen på tredje syklus (andre EL) etter utskrapningen, og nå er jeg 16+6 i dag :)

Kroppene våre er alle forskjellig. Noen får EL kort tid etter og kan bli gravid rett etter MA/SA. Andre har kropper som bruker lang tid på å komme i gjenge igjen.

Jeg vet hvordan du lengter etter ny graviditet, det gjorde jeg og. Hvis dere er klar for det, er det bare å prøve igjen! Legene anbefalte oss å vente en syklus eller to, men det var utelukkende for terminbestemmelse slik at man har noe å gå ut fra når man ble gravid igjen, og også for å se om syklusene var regelmessige igjen etter MAen. Men de sa også at det på ingen måte er farlig å bli gravid igjen uten å ha en første mens, for kroppen blir uansett ike gravid på nytt igjen før den er klar for det. Så vi valgte å prøve igjen med en gang.

I forhold til når første EL kommer etter MAen finnes det som sagt ikke noen svar. du må i så fall ha en mens først, og så satse på at kroppen er i rute igjen, og beregne EL etter dine vanlige gjennomsnittlige sykluser. Hvis ikke er det bare EL-tster eller systematisk temperaturmåling som kan påvise EL.

Øsnker dere masse lykke til, håper det blir klaff for dere igjen snart. Ta vare på hverandre så lenge, og husk at det er lov å sørge *klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...